29 Март 2024петък07:11 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Жертви на корупцията

/ брой: 232

visibility 21

Васил Василев

Каква е вероятността да умрете при катастрофа? Според Евростат един на 10 000 българи загива всяка година по тази причина. При 70 г. живот излиза, че всеки 150-и българин ще завърши под колелата. Ако на един убит се падат трима ранени, осакатен ще бъде всеки 50-и българин. Или 2,7% от нас ще пострадат тежко или фатално при автомобилна катастрофа. Слабо е да се каже ужасяващо. Освен по мизерия, нещастие, корупция, смъртност и ниска раждаемост, България е на първо място в Европа и по жертви на пътя. 99 загинали на милион! Два пъти повече от средното за ЕС.
Кой е виновен?
На първо място корупцията. Т.е. властта. Да видим защо?
1. Купуването на книжки е публична тайна. Бивш инспектор от ДАИ бе казал, че парите от търговията с книжки се стичат като ручейчета към министъра на транспорта. Когато неграмотен или недоучен шофьор хване волана, вероятността да катастрофира, нарани и убие е по-голяма от шанса да оцелее.
2. Корупцията сред катаджиите е друга причина. Щом 20 или 50 лв. подкуп отменят наказанието, няма защо да се боиш да караш надрусан, пиян или като бесен, да минаваш на червено или да изпреварваш забранено. В страни, в които опитът за подкуп на полицая завършва с белезници, има два пъти по-малко убити при катастрофи.
3. Състоянието на пътищата. И в този случай причината е основно корупцията. Ако значителна част от парите за пътно строителство не се крадяха, щеше да има повече магистрали и ремонтирани пътища и значително по-малко жертви. Ако при обществените поръчки властите крадат една трета от парите, значи те са пряко виновни за една трета от убитите и ранените поради състоянието на пътната мрежа.
Всякакви призиви да се обуздаят джигитите, да се спре войната по пътищата, всякакви неделни съвещания, показни хайки и театрални жестове и апели ще останат без ефект, докато не престане да се краде.

Фейсбук

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 302

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 320

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ