PISA: Само 2% от българчетата имат високи умения да работят в екип
/ брой: 229
Само 2% от българските ученици, участвали в модула за уменията да решават проблеми в екип, могат да се справят със сътрудничеството с партньори на високо ниво. Това показват резултатите в този модул на международното изследване PISA през 2015 г., които бяха огласени в МОН вчера. Останалите наши ученици се разделят поравно (по 49%) в ниското и средното ниво на класирането.
Учениците ни обаче показват желание и мотивация да решават проблеми в екип, посочи Светла Петрова, завеждащ отдела за анализи на Центъра за оценяване на образованието към МОН. В изследването са участвали ученици от 51 държави и региони. Оценяването е по скала от 0 до 1000 точки, като 500 т. е средният резултат за учениците от страните на ОИСР, която прави изследването PISA. Резултатът на българските ученици на възраст 15-16 г. е 444 точки и те са сред връстниците си от общо 25 страни, чийто резултат е под средния. За съжаление българчетата са последни от учениците от европейските страни, които са участвали в този модул на изследването. Първи са учениците от Сингапур, Япония и Хоконг (Китай) - както бе и при модулите за уменията в четенето, математиката и природните науки, чиито резултати бяха съобщени в края на миналата година.
Още по темата