17 Април 2024сряда01:26 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Кола на старо или нова – това е въпросът?

/ брой: 226

visibility 1079

Рано или късно пред човека изниква въпросът за купуване на автомобил. Възможностите са две – нов или “нов внос”, а дилемата не е никак лесна за разрешаване. Новата кола е доста по-скъпа, губи по-бързо остатъчна стойност с годините, а пък употребяваната изисква много повече усилия и средства за поддръжка, въпреки че е по-евтина. Проблемът не е еднозначен и неща, които по време на избора изглеждат незначителни с времето, могат да се превърнат в сериозни проблеми или пък, обратно, в голям плюс, така че трябва да им се обърне предварително внимание.
Грешките при купуване на автомобил на старо
Често при решаване на въпроса, дали да купим нова кола или употребявана, се ръководим от това – какъв транспорт ни е нужен и дали ми е достатъчно дълбок джобът за нея. Но нито единият, нито другият дават правилния отговор, защото желанията ни невинаги са адекватни на възможностите ни. Наличните авоари почти винаги означават, че можем да си купим мечтаната скъпа кола (често ненужна или пък за хвалба) или пък прекалено евтина, също неотговаряща на нуждите ни. Парите са един от главните фактори, но все пак по-важен е въпросът за какво купуваме колата.
Ако потърсите съвет из форумите, повечето мнения са за купуване на стар автомобил. Те са подкрепени от информацията, че новата кола губи почти 10-20% от цената си в момента, когато напусне дилърския салон и стане ваша собственост. После следват още от 10 до 40% спад след година експлоатация. Съветът тук е – купете употребяван, а не нов автомобил от дилърите и ще имате практически нов, само че с поне 20% по-евтин. Съветът в някои случаи работи, но невинаги и не за всички. Донякъде като при избора на жена и това е на късмет...
Автомобил на кредит
Тук преди всичко трябва да си отговорим на въпроса – Готови ли сме да изсипем накуп парите, или да се обвържем с кредит. Ще можем ли да го плащаме, на каква лихва и от кого да е кредитът? Търговците и на нови, и на употребявани автомобили често предлагат добри варианти на отстъпки и разсрочено плащане, благодарение на които в крайна сметка можете да получите дори по-добър автомобил от този, който сте искали. 
Падането на цената
Износването на колата и спадането на цената й с времето е процес, който не се вижда явно, но напомня за себе си, когато тръгнете да продавате автомобила си. Тези загуби могат и да са доста съществени и за да ги съкратите, трябва да мислите по въпроса още преди покупката. Не е важно нов или употребяван е автомобилът – и в двата случая настъпва поевтиняване с времето, при едни модели повече, при други по-малко. Най-слабо губят цена най-популярните модели, малките коли също, докато луксозното ниво коли през първите три години на употребата си губят до 60% от цената си с някои редки изключения, докато при масовите, бизнес и бюджетни модели обезценката варира в рамките на 20-30%.
Ремонтът на автомобила
Тук предимството определено е на новите автомобили – те имат масово до петгодишна гаранция, докато при употребяваните много рядко може да има някаква, особено при т.нар. автоджамбази. Ремонтът на стар автомобил изисква не само значителни средства, но още сили и време за търсене на нужните части и добър автомобилен майстор. Ако това ви плаши и няма да можете да го изтърпите, то изборът е в полза на новия автомобил, при който в годините на гаранция ще се отървете от усложнения.
Ако все пак изборът ви падне върху автомобила втора ръка, то трябва добре да си направите проучването – кои модели са по-здрави, по не се чупят и са по- дълготрайни. Тук е мястото на добра консултация с опитен автосервизен работник. Колкото и добре да е гледана колата и да е стояла в гаража на бабата, след определен пробег, да речем 50-ина хиляди километра, започва износването на възли и детайли, а оттам и нарастват бъдещите разходи за техническо обслужване и ремонт. Колкото е по-висок пробегът, толкова по-голям е и този риск, както и причина за това да се навъртат обратно километражи при предлаганите автомобили втора ръка.
Отново в началото – нов или стар автомобил?
На първо място, трябва да сте наясно за какво купувате колата, на второ, търсете акции и отстъпки при дилърите, на трето, мислете за загубите, свързани с амортизацията, и не забравяйте за времето и средствата, изгубвани при ремонта и техническото обслужване. Мислете за плюсовете и минусите в двата случая. 

Плюсове и минуси при новия автомобил
Плюсове - с купуването на нов автомобил имате и голяма радост от новичката вещ, увереност в юридическата чистота на автомобила и имате гаранции с години. Новата кола е съвременна по дизайн, конструирана по последната дума на техниката, снабдена е с удобни екстри и неща, има полезни технологии. С помощта на изгодни кредитни условия можете да купите дори по-добър автомобил, отколкото сте очаквали, новата кола гарантира по-дълга служба без ремонти, обслужването се извършва в сертифицирани за целта сервизи, а не на тротоара, от професионалисти, обучени за ремонт и обслужване на конкретната ви марка. И накрая, но не на последно място новата кола е многократно по-безопасна в случай на катастрофа.
Минуси – по-скъпа е, понякога плащате повече, отколкото е необходимо за престижна марка или нов модел, по-съществено е спадането на цената спрямо първоначално платената с годините.   
 




Достойнства и недостатъци на употребявания автомобил
Плюсове – доста по-ниската цена, отколкото при новите коли. По-бавната обезценка при последваща продажба. Ремонтът може да се прави не само при оторизираните дилърски сервизни центрове, а дори и самостоятелно при достатъчно умения. Цената на ремонта по принцип е доста по-ниска, особено ако сте внимавали при закупуването на колата.
Минуси – липсват гаранции, изборът е по-труден, не можете да поръчвате собствен набор от екстри, а взимате колата наготово. Автомобилите с пробег се кредитират по-трудно и при по-лоши условия (по-високи лихви). Не се знае понякога през колко ръце е преминала колата. Купуването на стар автомобил крие множество и неподозирани рискове, като колкото повече собственици е имал автомобилът, толкова те са по-много.
Така че внимавайте, мислете, умната и не бързайте!
Честито!
 

Билетът за влак поскъпва с 20% от 7 май

автор:Дума

visibility 300

/ брой: 72

Тецовете в Източномаришкия басейн минават на газ

автор:Дума

visibility 341

/ брой: 72

Инфлацията леко се забавя, но храните поскъпват

автор:Дума

visibility 283

/ брой: 72

Заплаха за поливния сезон в Пловдивско

автор:Дума

visibility 297

/ брой: 72

Разногласия в Тел Авив за отговора срещу Иран

автор:Дума

visibility 348

/ брой: 72

В Гърция забраниха паленето на огън

автор:Дума

visibility 303

/ брой: 72

Кипър спира да дава убежище на сирийци

автор:Дума

visibility 302

/ брой: 72

Накратко

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 72

Широко затворени очи

автор:Мая Йовановска

visibility 323

/ брой: 72

"Наивният" Иран

автор:Юри Михалков

visibility 323

/ брой: 72

Ще изпратим ли на изборите отново бандити във властта?

visibility 295

/ брой: 72

За нов икономически модел в ЕС, базиран на знанието

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 72

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ