23 Април 2024вторник21:11 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Едно към едно

Бюджетни политики 2018

Икономика, доходи, справедливост

Документ, приет от 49-ия конгрес на БСП

/ брой: 217

автор:Дума

visibility 26

Продължение от миналия брой

o Въвеждане на  данък върху финансовите  транзакции;
o Запазване на ставката на корпоративния данък на 10%;
По отношение повишаване на събираемостта и борба с корупцията и контрабандата  предлагаме  следните мерки:
o Разширяване и усъвършенстване на обхвата на фискалния контрол върху движението на стоки с висок фискален риск на територията на Република България чрез включване на допълнителни групи стоки като горивата, сделките с недвижими имоти и зърно.
o Законодателни промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, целящи намаляване на субективния фактор в ревизионното производство и изясняване на нормите, по които има различни тълкувателни решения от Върховния административен  съд.
o Законодателни промени в Търговския закон, ограничаващи прехвърлянето на дружества с необезпечени  задължения;
o Обвързване размера на санкциите с размера на укритите обороти, укритата заетост, укритите доходи, завишените разходи.
Мерки за борба с корупцията в приходната администрация:
o Създаване на публичен регистър на обжалваните, отменени и оставените в сила ревизионни актове по сектори и региони.
o Обвързване на системата за стимулиране на служителите на НАП с резултатите от приключеното съдебно  производство.
o Въвеждане на ефективни инструменти за отговорност на държавни органи и служители на администрацията при неизпълнение на законови задължения.
В резултат на увеличаване събираемостта на приходите и борбата с контрабандата можем да направим следните допускания, сравнени с бюджета на ГЕРБ за 2018г.:
o Увеличаване приходите от данъци върху печалбата - от 2,3 на 2,35% от БВП;
o Намаляване на приходите от данъци върху  доходите на физическите лица - от 3,1 на 2,15% от БВП;
o Увеличаване на приходите от ДДС - от 9,0  на 10,2%;
o Увеличаване приходите от акцизи - от 5,0  на 5,5%;
o Увеличаване приходите от други данъци в т.ч. социално- и здравноосигурителни вноски - от  10,1  на 10,2%.
Съвкупно данъчните приходи като процент от БВП ще нараснат от 29,5% на 30,4%, а общо  приходи, помощи и дарения - от 36,2 на 38,4% от БВП.
За 2018 г. МФ предлага общите приходи в хазната да бъдат 36,2%, докато БСП доказва, че може да събере 38,4%, което е приблизително с 10% повече.
На база тези допускания нашата алтернативна бюджетна прогноза е:
В приходната част показваме, че могат да бъдат събрани 2774 млн. лв. в повече, които ще ни дадат възможност да реализираме нашите предизборни обещания, както и нови политики. Това ще доведе до увеличаване на разходната част с 3080 млн. лв. и въпреки това заложеният от нас дефицит ще бъде едва 1,4% от БВП.
 


2. РАЗХОДИ

СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

Допълнителните средства за социална политика спрямо 2017 г. са в размер на 1693,4  млн. лв.
С увеличението на средствата ще предприемем  мерки за:
o Създаване на по-добри условия за отглеждане на деца чрез увеличаване размера на месечното парично обезщетение за отглеждане на дете от една до 2 години до размера на минималната работна заплата, от 340 лв. то да стане 510 лв. през 2018 г. Това увеличение с 50% на помощта ще обхване 38 хиляди майки.
o Разширяване обхвата на помощта от 250 лв. в началото на учебната година, освен за I клас и за учениците от семейства с ниски доходи от II, III и IV клас. Тази допълнителна помощ ще обхване 120 хиляди деца.
o Създаване на национална програма с участието на общините за изграждане на детски  ясли и градини там, където има недостиг на  места;
o Преизчисляване на всички пенсии, отпуснати до 2013 г., като първа стъпка и постепенно намаляване на разликите между тях и новоотпуснатите пенсии.
o Увеличение на максималния месечен размер на осигурителния доход от 2600 лв. - на 3300 лв. и увеличение на максималната пенсия на 1155лв. Това ще доведе до по-голяма справедливост и допълнителен положителен нетен ефект за бюджета.
o Допълнителна подкрепа за хората с увреждания и самотно живеещи възрастни хора чрез увеличаване на средствата и обхвата по програмите за асистентска помощ.
o Увеличение на минималния среднодневен размер на обезщетението за безработица от 7,20 лв.(определен при МРЗ от 240 лв., непроменян от 7 години) на 12 лв. Това ще засегне около 20 хил. безработни, получаващи минимално обезщетение.
o Обвързване размера на минималната работна заплата със средната работна заплата.
С тези мерки очакваме положителни изменения във водените политики за:
o Подкрепа на децата и семействата;
o Намаляване на бедността и нарастващите неравенства;
o Подкрепа на най-засегнатите социални групи.










ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ

Ние предлагаме допълнителните средства за здравеопазване спрямо 2017 г. да са в размер на  985,2  млн. лв.
Спешно изработване и въвеждане на Национална здравна карта, която да отговаря на обективните нужди на населението от медицинско обслужване.
Създаване на електронно досие и електронна рецепта на пациента.
Премахване на статута на държавните и общинските лечебни заведения като търговски дружества. За тази цел предвиждаме увеличаване на средствата за здравеопазване с 500 млн. лв. за покриване на задълженията им. За нас здравето не е стока! С тази  мярка очакваме:
o Водеща роля на държавата и общините за запазване на съществуващите държавни и общински лечебни заведения за болнична помощ;
o Гарантиран достъп до навременно и качествено здравеопазване;
o Повишени отговорности на МЗ за внедряване на съвременни диагностични  и лечебни технологии и модернизация на сградния фонд на болниците;
o Възможност за по-ефективен контрол и отчетност на лечебните заведения.
o Заплащане труда на медицинските специалисти според тяхната компетентност и индивидуален  принос.

                   Следва


 

Великденската трапеза поскъпва

автор:Дума

visibility 319

/ брой: 77

Рязкото застудяване удари реколтата от череши

автор:Дума

visibility 348

/ брой: 77

Когато ни свърши руския петрол, бензинът поскъпва

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 77

България в еврозоната - по-реалистично е през 2026 г.

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 77

Извращения

автор:Александър Симов

visibility 333

/ брой: 77

Диверсификация

автор:Мая Йовановска

visibility 310

/ брой: 77

За 10-те постижения след Десети

visibility 303

/ брой: 77

НА ВТОРО ЧЕТЕНЕ И ГЛЕДАНЕ

автор:Лозан Такев

visibility 332

/ брой: 77

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ