28 Март 2024четвъртък11:09 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Алжирските ВМС получиха учебен ветроход

/ брой: 210

автор:Дума

visibility 785

Преди десетина дни в Гданск, Полша, алжирските ВМС получиха построения в местното корабостроително предприятие Remontowa Shipbuilding SA голям учебен ветроходен кораб наречен "Ел Меллах", или "Моряк" по арабски, съобщи блогът bmpd.
Учебният ветроход, който има и спомагателен двигател, има водоизместване от 1820 тона, три мачти, с обща площ на платната 3000 кв. м, дължината на кораба, заедно с бушприта, е 110 м, ширината му е 14,5 м, височината от ватерлинията до горната палуба - 8,6 м. Предвиденият максимален екипаж на кораба е от 222-ма души, от които 120 курсанти с 18 преподаватели. Предвиденото е, че до една трета от курсантите може да са жени. Корабът трябва да влезе в редовете на алжирските ВМС следващия месец, като бъде зачислен към Военноморската академия на Алжир.
Проектът на учебния ветроход е разработен през 2012-2013 г. от холандското корабостроително проектно бюро Dykstra Naval Architects, съвместно с полските им колеги от Choren Design & Consulting. Главен конструктор на учебния кораб е полякът Зигмунд Хорен, световно известен проектант на ветроходни кораби. Първоначално се смятало, че корабът ще бъде произведен в холандските заводи на "Дамен", но в крайна сметка той е заел стапелите на полската компания Remontowa Shipbuilding. 
Алжир е направил поръчката за голям ветроходен учебен кораб през 2015 г., като за нея е обявено по време на 80-годишнината на полската корабостроителница, на 28 юни с.г. Той е хилядният кораб, спуснат на вода, от тази корабостроителница през нейната история. До 2011 г. това предприятие е било известно с името Stocznia Polnocna и навремето е строяло големи серии от десантни и спомагателни кораби за съветския ВМФ.



Учебният ветроходен кораб "Ел Меллах", построен в Полша
Снимка -  Remontowa Shipbuilding SA

 

Летният сезон тръгва с 10-15% по-високи цени

автор:Дума

visibility 435

/ брой: 58

Цената на яйцата гони световен рекорд

автор:Дума

visibility 428

/ брой: 58

Париж готов на война с Русия за Одеса

автор:Дума

visibility 557

/ брой: 58

ВМРО-ДПМНЕ отлага промените в конституцията

автор:Дума

visibility 433

/ брой: 58

Евросъюзът отстъпва пред фермерите

автор:Дума

visibility 426

/ брой: 58

Накратко

автор:Дума

visibility 399

/ брой: 58

Десница по дьо Сад

автор:Александър Симов

visibility 459

/ брой: 58

Обирът на руските активи

автор:Юри Михалков

visibility 510

/ брой: 58

Особена порода

visibility 447

/ брой: 58

Престъпен интерес на ЕС

автор:Юри Михалков

visibility 614

/ брой: 58

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ