27 Април 2024събота03:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

КОЛЕЛА

Citroen C3 Aircross

ПЪРВА СРЕЩА

/ брой: 206

visibility 114

Инж. Иля Селиктар

Компанията Citroen дълго време предлагаше кросовъри, развити на базата на модели на Mitsubishi. Тази история е вече зад гърба на французите, във вактуалния им списък вече фигурират самостоятелно разработените модели C5 Aircross и по-малкият C3 Aircross. Френската марка с право се гордее със самобитните си и оригинални технически и дизайнерски решения в дълголетната си история. И днес сред кросовърите от пазарния Б-клас C3 Aircross изпъква със стилния си и ярък дизайн дори и в най-дребните елементи като украсата на малките прозорчета зад задните врати, наречена венециански завески.
Имах възможност да се срещна с доста екзотичния компактен SUV на не по-малко екзотично място – остров Корсика, а за да добавят още повече оригиналност, домакините ни предложиха бивакуване на ливада в палатки стил Почетния легион. Но преди да се доберем до заслужения отдих на брега на морето, покарах бая по серпантините на островните пътища, качвайки се високо в планините на острова.
Първото впечатление от автомобила в “бойна” обстановка след срещата ми с него на щанда на компанията по време на автосалона във Франкфурт беше на летището "Наполеон Бонапарт" в Аячо. Главната особеност на машинката е предлаганото от нея многообразие на цветове – различните съчетания, предлагани на клиентите, достигат ни повече, ни по-малко от 90! Купувачът може да избира дори цвета на релсите на покрива, обкова на светлините, на корпусите на огледалата, на цветовите апликации на джантите. Двуцветните решения разкрасяват не само екстериора на автомобила, но и неговия интериор, който в никакъв случай не може да се нарече банален.
За относително малък автомобил Citroen C3 Aircross прави сериозно впечатление от пръв поглед. В него могат да се видят родствени черти от дизайна на останалите нови модели на марката като C4 Picasso и C4 Cactus. Основната разлика е в липсата на вече наложилите се предпазители на вратите “air bumbs”, което прави автомобила да изглежда по-голям и масивен. От който и ъгъл да гледате автомобила, C3 Aircross изглежда добре и интересно. Предният капак е доста висок, както и подпрозоречната линия, “звисена” и от липсата на предпазните гумени елементи във вратите.
Производителят уверява, че освен оригинален, интериорът на автомобила е и най-просторният в пазарния сегмент на модела. Сядайки отзад, разбираш, че в уверението има голяма доза правдивост – мястото е повече от достатъчно. И в същото време залитащите по оригиналността понякога французи не са забравили за функционалността – задните седалки се местят назад-напред, разделят се в съотношение 60/40, а гърбовете им могат да се регулират по наклон. При нужда гърбът на предната пътническа седалка може да се склопи напред, освобождавайки място за товарене на предмети с дължина до два метра и половина. Подвижността на седалките отзад позволява и гъвкавост по отношение на товарния обем на автомобила – вариране от 410 до 520 литра, като при сваляне на гърбовете на задните седалки става дори 1289 литра.
Отпред нещата са в добре познатия стил на новите Citroen с цветния сензорен екран, събрал в себе си основните контроли, сред които на климатика, телефона, инфотеймънт системата и навигацията. Позицията на шофьора е много добра, седалката се регулира и по височина, регулировка, която обаче не е достъпна за мястото на предния пътник.
Съвременната мода за класа на паркетниците, наричани още градски кросовъри, е задвижването само на предните колела. Хората на Двойния шеврон, пък и от конкуренцията смятат, че за този тип автомобили не е нужно пълно задвижване 4х4. По-важна е лекотата на управление, която трябва да е равна на тази при най-масовия пазарен клас в Европа – хечбек автомобилите. Определено са се справили добре – по сгънатите и тесни корсикански пътчета новото ситроенче показва завидна стръв, отлично държане на пътя и повратливост.
Като стар фен на “ръчката” най ми допадна 1,6-литровият турбодизел 120 к.с., 107 грама на километър емисии на СО2 с механична, шестстепенна предавателна кутия. Вариантът със 110 к.с. бензин и 6-степенен автоматик не поема така пъргаво от ниските обороти, но при умение за държане двигателя в по-високите обороти също е на достойно ниво по отношение на динамиката си. Интересното е, че по средния си разход на гориво бензиновият вариант не отстъпва много на дизеловия - 7,5 л л на 100 км път срещу 6,4 л/100 км (4,1 л стендово) при дизела. Тези цифри говорят още нещо – компанията Citroen е стъпила вече на пътя на истината, несвеждайки стендови данни за разхода на гориво, а истинските експлоатационни на пътя.
Позиционирането и работата на предавките в механичната предавателна кутия са на по-високо ниво отпреди, същото се отнася и до шасито. На различни пътни повърхности машината се представя по-комплексно дори от Opel Crossland X, с когото споделя доста от компонентите на шасито си. Като че ли возията е малко по-твърда, но директният волан и липсата на недозавиване, дори при повече от ентусиазирано напъване на газта, прави колата един от най-предизвикващите кросовъри в класа й. Налице са пет режима на работа – стандартен, сняг, кал, пясък и ESP OFF. Това дава възможност на автомобила да се движи по всякакви пътища и при сложни пътни условия. В комбинация със системата Grip Control, функцията Hill Assist Descent поддържа ниска и безопасна скорост на автомобила, гарантираща безпроблемно спускане по стръмен наклон.
Citroen C3 Aircross се е получил на французите в традициите на компанията на Двойния шеврон, който може да се определи с две думи – изненадващ и приятен, надминаващ очакванията в управлението. Колата е стилна, просторна, на съвременно техническо ниво със съответното напредничаво оборудване. В базовото оборудване влизат 16-цолови колела, релси на покрива, цифрово радио DAB с вход USB и Bluetooth, сензори за паркиране на заден ход, предупреждение за напускане на лентата на движение, круз контрол, ограничител на скоростта и пълен електропакет. В по-горните нива на оборудване има вече седеминчов сензорен екран, свързаността за смартфон Apple CarPlay и Android Auto, камера за паркиране назад, дневни LED светлини, алуминиеви джанти и още доста приятни нещица. Доброто шаси и модната му стилна външност извеждат новия Citroen C3 Aircross на първата линия на компактните кросовъри на пазара. Управляемостта му е отлична, а купувачи за нея определено ще се намерят достатъчно и сред двата пола, особено сред по-младата аудитория при цени, тръгващи от 27 819 лева и достигащи в топ-изпълнението 39 423 лева с ДДС.






Аячо – София
снимки авторът и Citroen
 

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 436

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 457

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 409

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 436

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 497

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 430

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 358

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 493

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 492

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 435

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 430

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ