28 Март 2024четвъртък16:00 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Хартиен тигър

/ брой: 154

автор:Иван Аладжов

visibility 2310

Да се сеща някой от уважаемите читатели през последните 20 години у нас да е имало поне една успешна икономическа стратегия? Аз лично не си спомням за такава. Какви ли не планове имаше през изтеклите две десетилетия - то не се тиражираха намерения за производство на леки коли, за изграждане на важни транспортни коридори, за стратегически енергийни трасета, за превръщане на страната в енергиен център на Балканите и пр. високопарни приказки. Всяко правителство и подопечните му чиновници произвеждаха тонове хартия с приоритети, цели, планове, стратегии, анализи и т.н. Накрая от цялото многословие излизаше голямо нищо. Днес нито се произвеждат коли у нас, нито през страната ни минават енергийни коридори (не се и очертава в близко бъдеще да има такива), а транспортните ни трасета са заприличали на разбити и прашни централноафрикански писти.
Досега нито една от постсоциалистическите стратегии у нас не е произвела положителни резултати. А всички те бързо девалвираха и нямаха стойността дори на изразходената за напечатването им целулоза. Така че имаме основателна причина да се съмняваме, че новоприетата икономическа стратегия на кабинета (виж стр.6) ще се окаже поредният хартиен тигър за заблуждаване на населението, че в тази държава някой наистина мисли за развитието й.
Новият модел на правителството за стопанско развитие е ориентиран към стимулиране на производство и износ на изделия с висока добавена стойност, а не на икономика, основаваща се на евтината работна ръка. Но това звучи като клише от учебник по икономика, макар констатациите и амбициите в тази насока да са принципно правилни. Убеден съм, че до това прозрение са стигнали всичките над 200 правителства на земята, без преобладаващата част от тях да знаят как реално да постигнат тази трудна цел. Особено когато става въпрос за бедни, слабо конкурентни и неиновативни страни като нашата.
През последните 20 години България се деиндустриализира, инфраструктурата вече е в окаяно състояние, загубихме по-голямата част от научния потенциал, не разполагаме нито с необходимия финансов ресурс, нито с достатъчно образован човешки фактор за такъв скок. А да се разчита при тези изключително неблагоприятни реалности у нас, както и в условията на днешната глобална финансово-икономическа криза, на големи външни инвестиции в иновативни технологии е наивно.
 Много по-вероятно е всичко да се окаже поредният документ, който няма да бъде изпълнен поради ред обективни причини. А със "стратегията" правителството като че ли се опитва да си прави пиар от неща, които са реално извън възможностите му за въздействие върху икономиката.

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 231

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 214

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 242

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 186

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 218

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 167

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 243

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 194

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 218

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ