Верстапен е №1 в последния старт на "Сепанг"
/ брой: 192
Макс Верстапен влезе в историята като последния победител във Формула 1 на пистата "Сепанг". Пилотът на Ред Бул постигна блестящ успех за Гран при на Малайзия в нейното последно издание. Ден след като навърши 20 години, Верстапен си направи най-добрия подарък, показвайки блестящо каране. Холандецът завоюва втора победа в кариерата си след Гран при на Испания през миналата година. Той изпревари Люис Хамилтън още в четвъртата обиколка и не изпусна водачеството до самия край. Лидерът в световния шампионат завърши втори, а на подиума се качи и другият пилот на "биковете" - Даниел Рикардо.
Страхотно каране показа и Себастиан Фетел, който стартира последен, но завърши четвърти. Така той изгуби още 6 т. в битката за титлата и вече изостава от Хамилтън с 34, но ограничи пораженията с оглед на по-лошите прогнози.
Макс показа голям прогрес, след като в 7 от предишните 14 състезания не успяваше да завърши. На "Сепанг" обаче той беше неудържим и недостижим за останалите.
"Колата беше страхотна, мисля, че направихме невероятно състезание. В началото видях, че Люис имаше някои проблеми и успях да го изпреваря. Много съм изморен, но адреналинът от победата е доста по-голям", каза след състезанието Верстапен. Баща му Йос, който участваше в надпреварите, но като белгиец, също коментира триумфа на сина си: "Невероятно е, той работи толкова много, но нямаше никакъв късмет напоследък. Макс заслужава тази победа, Ред Бул я заслужават, защото тимът направи прогрес напоследък. Той винаги се опитва, Дани Рикардо също", каза Верстапен-старши.
"Денят беше прекрасен, особено за Макс. Той направи невероятно състезание, контролираше всичко и беше много спокоен, беше безгрешен. При това той не се е качвал на подиума от април, има най-малко километри от всички заради тези отпадания. Днес Макс показа, че макар да е само на 20 години, е много опитен за възрастта си. Поздравления за всички момчета в завода, които работеха много здраво", каза директорът на Ред Бул Кристиан Хорнър.
В гаража на Ферари смениха двигателя на Фетел, който не успя да покаже време в квалификациите и той тръгна от последна позиция. Германецът използва своя пети двигател и до края на сезона няма право да сменя никакви елементи по него, иначе рискува нови наказания на старта.
Кими Райконен пък имаше проблем и трябваше да стартира оттам, но механиците не успяха да го решат и в петата обиколка от Скудерията обявиха, че финландецът отпада.
Още по-интересно стана след пресичането на финала, когато Фетел беше ударен от Ланс Строл и не можа да стигне до бокса. Задното окачване на неговото ферари беше разрушено и той беше закаран до бокса от сънародника си Паскал Верлайн. "Какво да кажа за Строл, вие кажете. Излязох от състезателната линия, за да събера малко каучук, който да полепне по моите гуми, мисля, че Ланс искаше да направи същото, после, без да гледа, нави волана надясно и ме удари. Това не е нужно, напълно разруши моята кола", каза Фетел, след което коментира представянето си в състезанието. "Не съм особено доволен от класирането ни, защото загубихме още точки, а можеше да спечелим състезанието, но с оглед на проблемите от събота, трябва да съм доволен. В края на състезанието натисках много здраво и гумите ми вече нямаха ресурс".
"Исках просто да събера откъснат каучук, Себастиан също. Не мисля, че е имало умишлено действие на някой от нас двамата", обясни Строл.
Следващият, 16-и старт, е в неделя на "Сузука" за Гран при на Япония.
Пилоти
1. Люис Хамилтън 281 (7 победи)
2. Себастиан Фетел 247 (4)
3. Валтери Ботас 222 (2)
4. Даниел Рикардо 177 (1)
5. Кими Райконен 138 (0)
6. Макс Верстапен 93 (1)
Конструктори
1. Мерцедес 503
2. Ферари 385
3. Ред Бул 270
4. Форс Индия 133
5. Уилямс 65
6. Торо Росо 52
20-годишният Макс Верстапен е на раменете на механиците си от Ред Бул след победата в последния старт на пистата "Сепанг" за Гран при на Сингапур
Снимка БГНЕС