КЗП:
При несъответствие на офертите в туризма хората да бъдат компенсирани
/ брой: 174
Контролът върху туристическия продукт е комплексна дейност, която обхваща не само наличието на категоризация на туристическия обект и съответствието на предоставяните услуги с предварително рекламираните. Това заяви пред България он ер председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов. Не става дума само за това дали хотелът притежава посочените звезди или има СПА център, както е записано в офертата. Санкцията също не е най-важната. Когато има нарушение, тя е неизбежна. Но целта, която отговорните за качеството на туристическия продукт институции трябва да гоним, е хората да получат компенсация, когато попаднат в един "туристически капан" на сериозно разминаване между оферираното и предоставеното, коментира Маргаритов.
Той подчерта, че през летния сезон са проверявани както туристически, така и търговски обекти. По думите му от началото на май са извършени над 10 000 проверки в места за настаняване и магазини на територията на цялата страна и са съставени около 800 акта. Приблизително 3500 от проверките са по Черноморието, а актовете - около 400. Запазва се тенденцията в 7-10% от случаите да се констатират нарушения, но броят им намалява спрямо предходни периоди.
Маргаритов посочи, че чрез виртуалните приемни, които комисията разкри през летния сезон, са постъпили над 120 сигнали от туристи. Потребителите стават по-активни, а си вземат бележка за провинения в миналото, които са представлявали по-сериозни нарушения, заключи председателят.