Пътниците на "Уиз еър" щели да получат обезщетение
/ брой: 173
Пътниците, които са имали проблем по време на пътуването си с авиокомпанията "Уиз еър", ще получат обезщетения, обяви министърът на транспорта Ивайло Московски. Това, което констатира проверката, е проблем по начина, по който са правени резервациите, създаване на ситуация за "овър букинг" (бел. ред. повече продадени места от капацитета на самолета), дублиране на места, върви процес, за да си получат хората обезщетенията. Доколкото ме информираха колегите, мисля, че всеки един от пътниците ще получи сума от 400 евро като обезщетение и към момента законово се спазва регламентът, каза Московски.
Припомняме, че миналата седмица на летище в Лондон нискотарифният превозвач остави пътници, които е трябвало да пътуват със същия полет за София заради продадени дублирани билети. Около 20 души бяха оставени и на летище във Франкфурт, защото самолетът бе излетял половин час по-рано от обявения час за заминаване. Преди два дни пък "Уиз еър" забави с над два часа полета от Варна до София.
За забавените полети на "България еър" транспортният министър обясни, че на компанията е наложен мониторинг от четири месеца и към момента е валиден. Миналата седмица имаше техническа повреда в единия от самолетите на "България еър". Сами разбирате, че няма как авиокомпаниите да държат резервни самолети, те струват по 70-80 милиона и е прекалено голяма екстра и скъпо удоволствие някой да си държи резервен самолет празен, да не лети, за да може да реагира в такива ситуации, допълни още Московски.