Близо 3 млн. българи обичат да пият бира
Всеки трети смята, че при умерена консумация кехлибарената напитка е част от "здравословния начин на живот"
/ брой: 170
2 808 000 пълнолетни българи, или 57% от населението, между 18-69 години твърдят, че през лятото пият бира поне веднъж седмично, а други 14 на сто - един път месечно. 22% пък декларират, че въобще не консумират бира. Това сочат резултатите от последното национално представително проучване на агенция "Ипсос България", проведено по поръчка на Съюза на пивоварите.
Изследването показва, че средната честота на консумация на бира през лятото на 2017 г. е 9,4 пъти в месеца, което е почти колкото най-високите нива от 2011 и 2012 г. Пивото остава и най-предпочитаната лятна напитка след минералната вода и силно се доближава до честотата на консумация на безалкохолните напитки, която е 9,8 пъти месечно.
Най-запалените потребители на пенливата напитка у нас са на възраст между 30 и 39 години, следвани от младежи от 20 до 29 години. За трето поредно лято най-активни са биролюбителите в Монтана, където честотата на потребление на пиво достига 14,2 пъти месечно. Следват ги плевенчани, които пият бира 11,8 пъти в рамките на 30 дни, и русенци с 11,2 пъти за същия период.
Мъжете традиционно консумират бира по-често от жените. През лятото господата посягат към кехлибарената напитка средно 14 пъти месечно, а дамите - 5. Отново Монтана е регионът, в който представителките на нежния пол най-често предпочитат да пият бира - почти 10 пъти в месеца. Следват ги жените в Бургас и София, които консумират пиво 6 пъти в рамките на 4 седмици. Най-активните почитателки на пенливата напитка са младите дами на възраст от 20 до 29 години, а най-рядко пият бира жените между 50 до 59 г.
Резултатите от проучването също така показват: всеки трети българин смята, че при умерена консумация бирата е част от "здравословния начин на живот". Убедените в това са 36 на сто от анкетираните, а сред активните консуматори, които пият бира поне веднъж седмично, процентът дори нараства на 48.
38 на сто от всички респонденти и 62% от активните консуматори твърдят, че бирата е "подходящото за тях питие", което се свързва с все по-добрата информираност на потребителите за пивото като натурален и относително ниско калоричен и ниско алкохолен продукт. Делът на убедените в това се покачва през последните две години и заради доброволния ангажимент на пивоварните компании да предоставят на потребителите хранителна информация за категорията, включително за енергийната стойност, която средно е 43 кcal за светлата бира, а за безалкохолната - 23 кcal. От Съюза на пивоварите обещават, че до края на септември енергийната стойност ще бъде изписвана на 90% от етикетите на произвежданите от членовете на сдружението марки бира. Отново на доброволен принцип, производителите у нас посочват и съставките на всяка бира.