КЗП съставила 160 акта заради нарушения по морето
Плащане за "празен стол" и "празна чиния" са изключително редки случаи, твърди шефът на комисията Димитър Маргаритов
/ брой: 165
Около 160 акта са съставили на туристически обекти по Черноморието от Комисията за защита на конкуренцията (КЗП) от началото на сезона досега. Извършените проверки са към 2500. Констатираните нарушения са основно несъвпадения между обещаното и предоставеното в заведения и хотели. Такива са и най-честите сигнали от туристи. Това съобщи председателят на КЗП Димитър Маргаритов пред "Нова тв". Има и оплаквания от неизрядни отношения между търговци, които могат да повлияят на почивката на потребителите. Миналата седмица имахме доста тежък случай - поради неуредени отношения между туроператор и хотелиер на група туристи от около 200 души първоначално беше отказано настаняване в хотела. Намесихме се ние, министърът на туризма и успяхме да направим така, че в крайна сметка тези неуредени отношения да не попречат на туристите да бъдат настанени, каза Димитър Маргаритов.
По думите на председателя изключително редки са случаите на начисляване на такси от типа - "празен стол", "празна чиния", "желание на клиента" и т.н. Коментарът му бе по повод нов случай на включване на нестандартни услуги в касов бон - този път в заведение в Харманли, което е начислило такса "нищо" в размер на 5 лв. за едночасов престой без консумация. Имаше няколко случая, в които търговци се опитваха некоректно да заблуждават своите клиенти, че дължат определени суми за неща, които по-скоро бяха измислени, добави Маргаритов. Той даде пример с т.нар. такса "желание на клиента", която бе начислена на посетители на заведение в Кранево, пожелали допълнителна обработка на поръчаното ястие. Според него това е нарушение, тъй като услугата не е предвидена в менюто, а законът изисква предлаганото в заведението да се описва там. Но отново подчерта, че това са по-скоро спорадични случаи, защото статистиката на комисията показва, че в последните години нарушенията намаляват.
Маргаритов потвърди, че проверките на КЗП по морето продължават до края на сезона, като посочи, че те не би следвало да смущават осъществяващите дейността си съгласно изискванията на закона търговци.
Касовата бележка за "нищо" била шега, Ангелкова се вързала
Собственикът на заведението в Харманли, в което e начислена такса "нищо - 1 час" на клиент, без той да е консумирал нещо в заведението, обясни, че цялата ситуация била на шега. Пред Нова телевизия собственикът на сладкарницата Живко Василев посочи, че такава такса нямало - "това никога не се е случвало, няма и да се случи". Още повече, че Харманли определено не е туристическа дестинация. По думите му касовата бележка, на която пише "нищо - 1 час", е била шега с компания, седнала в заведението. Хората от компанията били приятели на собственика, а бележката била с цел забава. Според собственика едно от момчетата в компанията снимало бележката и качило снимката в социалните мрежи, а оттам се стигнало и до Министерството на туризма. Преди ден министърът на туризма Николина Ангелкова нареди заведението в Харманли да бъде проверено по сигнал за касова бележка, която таксува такса "нищо - 1 час". Според подателя на сигнала той е бил начислен с такса от 5 лв. за "нищо - 1 час", без да е консумирал храна или напитки в заведението. Въпреки твърдението на собственика, че става въпрос за шега, заведението ще бъде проверено от компетентните институции.