24 Април 2024сряда05:00 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

От редактора

Експериментът образование

/ брой: 156

автор:Боян Бойчев

visibility 1196

През последните години какви ли опити не се направиха да се реформира и образованието у нас. Обаче ефектът е нулев: децата ни стават все по-неграмотни и невъзпитани. И тук не са необходими никакви статистики, това е реалността, с която се сблъскват ежедневно преподавателите в училище.
Пиша тези редове след поредните необмислени предложения, които бяха направени от Министерството на образованието преди месец и които, слава богу, бяха оттеглени, като например да се увеличи учебната година, да се почва от 1 септември и т.н. Предложения, които показват обърканост и безсилие.
Не в продължителността на учебната година е проблемът. И не е само един.
Образователната система не съществува сама по себе си. Нейните проблеми са част от проблемите в държавата ни.
Нашите деца не са мотивирани да учат. И това ще се промени, само ако няма сива икономика и степента на образование определя и трудовото ти възнаграждение.
Нашите деца растат все по-брутални и неуправляеми. Това ще бъде така, докато изконните човешки морални принципи и норми не станат водещи в обществото. В училище ни учат едно, а в живота е друго, казват учениците. Но животът е такъв, какъвто ние си го направим. Затова е важно не да променяме образователната система, а да подкрепим училището и да възпитаваме в истински ценности.
Разбира се, най-лесно е неудачите във възпитанието и образованието да се стоварят на главата на учителя. Факт е, че много малко млади хора избират за своя учителската професия. Причините са различни, но най-вече ниското заплащане, големият стрес и все по-трудните ученици.
Според мен учителят има мисия да бъде творец. Реалността обаче е друга. Учителите са превърнати в писарушки, които трябва да попълват с часове купища излишна документация и да отчитат някакви показатели, вместо да се концентрират върху преподавателската си работа и да търсят път към сърцето на ученика чрез силата на въображението. Това така и не успяха да разберат чиновниците във висшестоящите институции.
Промените, които бяха наложени силово, без съобразяване с мнението на учителите, не решават, а само задълбочават проблемите. Не само в образованието, но и в обществото.
Образованието не е експеримент. Днес да вземем оттук, утре - оттам. От такива експерименти страдат децата ни.
Защото те не трябва да се нагаждат към обществото, а един ден да поискат сами да го променят съобразно изконните човешки морални норми.

 

Великденската трапеза поскъпва

автор:Дума

visibility 408

/ брой: 77

Рязкото застудяване удари реколтата от череши

автор:Дума

visibility 447

/ брой: 77

Когато ни свърши руския петрол, бензинът поскъпва

автор:Дума

visibility 421

/ брой: 77

България в еврозоната - по-реалистично е през 2026 г.

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 77

Извращения

автор:Александър Симов

visibility 441

/ брой: 77

Диверсификация

автор:Мая Йовановска

visibility 411

/ брой: 77

За 10-те постижения след Десети

visibility 398

/ брой: 77

НА ВТОРО ЧЕТЕНЕ И ГЛЕДАНЕ

автор:Лозан Такев

visibility 428

/ брой: 77

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ