Ателие за млади фестивални мениджъри
Организаторите ще почерпят опит от изявени имена в области като дигиталния маркетинг и туризма
/ брой: 143
Първото в България "Ателие за млади фестивални мениджъри" ще се проведе между 4-6 август във Варна. Събитието, което се организира от Българската фестивална асоциация, с финансовата подкрепа на фонд "Култура" на община Варна, ще се състои в рамките на набиращия все по-голяма популярност "Radar Festival Beyond Music".
25 участници от Варна и страната са вече избрани да се включат в тридневното обучение, имащо за цел да обогати знанията и уменията им във фестивалния мениджмънт и да предложат на българската публика все по-интересни и професионално организирани събития от културния календар. "Млади" в заглавието на ателието означава "млади във фестивалния бизнес". Участниците имат широк спектър на професионален бекграунд - от студенти по арт мениджмънт, млади мениджъри, работещи в независимия културен сектор, служители в общините, артисти, куратори. Всички те споделят амбицията да създадат, развият, утвърдят артистични фестивали на високо ниво," посочва Мария Русева, изпълнителен директор на Българската фестивална асоциация.
Сред участниците, подали заявка, има не само директори на фестивали с широк мащаб като "One Dance Week", "ACT фестивал за свободен театър", ДНК - пространствo за съвременен танц и пърформанс, но също и сътрудници и дори стажанти на по-нишови събития. Своята експертиза ще предадат 5-ма международно признати лектори, а всеки модул се състои от лекционна част и тренинг-сесии за практическо овладяване на придобитите знания. В първия ден участниците ще имат възможност да се запознаят с успешни примери за изграждане на професионални мрежи и платформи в България, да влязат в директен контакт с представител на туристическия сектор като възможна ниша на междусекторно партньорство и да открият възможности за разработване на нови публики. Вторият ден предлага опознаване и задълбочаване на инструментите на дигиталния маркетинг като необходимо средство за промотиране на фестивалния продукт. Третият модул е изцяло фокусиран върху развитието на публики.
Сред имената на лекторите са Саша Безуханова, която е международно признат мениджър със значим принос в развитието на ИТ индустрията в България, Стив Тейлър - природозащитник, специализиращ в развитието, спомагането и изпълнението на проекти по устойчивост. Още един експерт със сериозен опит зад гърба си, който ще обучава младите фестивални мениджъри, е доц. д-р Лидия Върбанова. Останалите участници са Иван Димитров с лекция на тема "Дигитален маркетинг" и Ваня Овчарова, научи ДУМА от Виолина Николова от "HYPE Communication".