Ръст от 30 на сто в електронната търговия у нас
/ брой: 141
Ръстът на електронната търговия в България е около 30%, коментира пред Блумбърг тв България Ева Вучева, експерт на консултантска компания. Според нея реално е да очакваме подобно покачване и през следващите няколко години. По думите й българските онлайн търговци трябва да погледнат към възможностите за развитие, които им предоставят чуждите пазари, например съседните на нас страни като Румъния. Онлайн пазара на съседната страна е близо четири пъти по-голям от българския по оборот, който в северната ни съседка достига 2 млрд. евро годишно спрямо 600 млн. евро у нас, посочи Вучева. Хората не са ограничени да използват само български търговци, отбеляза тя, макар все още да се усеща известна сигурност сред потребителите при пазаруване в България. Не трябва да се прави разделение между чужди и български търговци. По думите й е нормално да има разлика между предложенията, цените или обслужването, което има своята първопричина и тя е обемът на един пазар. Най-голям потенциал за ръст има секторът на индустрията, където търсенето расте. При дрехите и спортните стоки има доста голяма конкуренция, но един от най-обещаващите според Вучева сектори е този на храните.
Българите все по-малко се притесняват да пазаруват онлайн. Този страх постепенно затихва, макар определено да го имаше преди 3-4 години, но в големите градове електронната търговия е по-развита, допълни още тя.