26 Април 2024петък15:59 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Християн Кръстев:

Министър Московски с лекота лъже за БДЖ

Управляващите се готвят да ремонтират мотрисите "Сименс" за повече пари, отколкото да купят нови влакове, предупреди бившият шеф на железниците

/ брой: 139

автор:Дума

visibility 8

"Поразителна е лекотата, с която министърът на транспорта Ивайло Московски разпространява лъжи за БДЖ". Това коментира бившият изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ" Християн Кръстев по повод изказване на министъра. Миналата седмица Московски заяви пред Канал 3: "Управлението на БСП остави БДЖ с 850 милиона дългове, които ние сведохме до 392 млн. към момента"."Пълна лъжа е, че БСП са трупали задължения на БДЖ, а ГЕРБ били започнали да ги изплащат, коментира Християн Кръстев.
По неговите думи вярна е само сумата от 850 млн. лв. задължения. Но те са от 2003 година, когато по време на управлението на Симеон Сакскобургготски са купени дизеловите и електрическите мотриси "Сименс". "Тези влакове до ден днешен са в движение и благодарение на тях пътническите превози в БДЖ съществуват в момента. Дългът за тези мотриси беше редовно разплащан до 2009 година. С идването на първото правителство на ГЕРБ тогавашният финансов министър Симеон Дянков разпореди повече да не се изплащат. И така в рамките на две години и половина бяха натрупани наказателни лихви в размер на 33 милиона. След падането на правителството "Борисов 1", назначеното служебно правителство, а после и това на Пламен Орешарски започнаха отново да погасяват задълженията. В рамките на една година бяха изплатени 150 милиона от дълговете към банките. И в средата на 2014 година задълженията бяха намалени до 550 милиона", заяви Кръстев.
Бившият шеф на БДЖ оспори и твърдението на министър Московски, че при управлението на БСП са били издадени много лицензи на частни превозвачи. "След влизането на България в ЕС бяха издадени два такива лиценза - на една румънска фирма, регистрирана у нас, и на една 100% българска компания, базирана в Русе. И двете и в момента работят и може би от всички частни превозвачи те са най-добрите. А само по време на второто управление на ГЕРБ са издадени 4 такива лиценза. Първият от тях дори беше издаден 10 дни след встъпването в длъжност на самия министър Московски. Лицензът беше даден на фирма на един от политическите партньори на ГЕРБ, който им помагаше по време на изборите тогава. Чудя се дали това скоростно издаване на лиценза не беше причина за парламентарната подкрепа, която ГЕРБ получи от групата на Ковачки? Вторият лиценз получи една много голяма автомобилна компания, чиито офиси са в Пловдив. Те разполагат с много товарни автомобили и решиха да разширяват бизнеса си. Тази фирма наистина инвестира много средства, купиха нови локомотиви от Германия, поръчаха си и вагони в България, които вече работят. За мен не е ясно защо лиценз получи и ТЕЦ "Марица изток 2". Те возят само въглища до самите ТЕЦ-ове. Четвъртата компания, взела лиценз с подписа на министър Московски, е на братя Домусчиеви. Базирана е в Бургас. Работи вече на цялата територия на България и масово БДЖ прехвърля дейността си на нея. Това са фактите", обясни Кръстев.
Според него намесването на железниците в плановете за отдаване на летище София на концесия е пълна спекулация. И тя цели да помогне за реализирането на концесията на летището. В държавния бюджет няма заложени пари нито за погасяване на стари задължения на БДЖ, нито за закупуване на влакове, коментира той. "Говорят за някакви 220 млн. лв., които щели да бъдат отделени за купуване на нови 15 влака. Един влак струва между 4,2 и 5,5 млн. евро. Ако направим много груба сметка, 15 влака по 10 милиона лева са 150 млн. лв. Какво ще стане с тези 70 млн. лв., които се явяват разлика до 220", пита експертът.
Бившият изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ" предупреди и за "бомба", която в момента управляващите залагат в БДЖ. Става въпрос за обявената процедура за ремонт на мотрисите "Сименс", която е на стойност 137 млн. лв. Според тази процедура в рамките на 5 години мотрисите трябва да бъдат поддържани от избраната фирма, обясни Християн Кръстев. "За тази сума обаче БДЖ може да си купи съвсем нови влакове, а не да поддържаме старите. Определената сума е огромна и Московски трябва да обясни защо са решили тя да е такава", заяви Кръстев.



 

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 246

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 261

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 219

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 229

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 288

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 185

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 269

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 255

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 223

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 244

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ