БСП пита Московски за задълженията към летище София
"България Ер" анулира полет до София, пътниците не били предупредени
/ брой: 137
Какъв е размерът на задълженията, които "България Ер" АД дължи на "Летище София" ЕАД и как те се отразяват на финансовото състояние на дружеството. Това питане бе отправено от депутатите от ПГ "БСП за България" Румен Гечев и Георги Свиленски към Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Народните представители внесоха въпрос в Народното събрание дали има яснота и гаранции за начините и сроковете на плащането на дълговете.
Според депутатите, по предварителна информация, близо 10 млн. лева са задълженията по търговски взаимоотношения на "България Ер" АД към "Летище София" ЕАД. Народните представители от БСП настояват за внимание и реакция, имайки предвид влошеното имуществено и финансово състояние на "България Ер" Ад.
Проблемите на националния превозвач не са отскоро и освен нарастващите дългове, в последните няколко седмици компанията изпитва сериозни затруднения и с недостиг на самолети. По данни на Главна дирекция "Главна въздухоплавателна администрация" (ГД ГВА) от началото на месеца досега са постъпили над 100 жалби от пътници на България Ер заради неизпълнените или закъснели полети до Москва, Санкт Петербург и Италия.
Повечето полети на България Ер и вчера отбелязаха леки закъснения, с изключение на полета от Тел Авив, който кацна във Варна с час и половина закъснение. Справка на ДУМА показа, че е бил анулиран полетът от Бургас за София вчера в 5 часа сутринта, но от компанията не обясниха причината. Част от пътниците са се оплакали, не са били уведомени предварително за анулирания полет.
Стана ясно, че правителството ще възобнови процедурата по отдаване на концесия на летище София, която бе спряна от служебния кабинет с мотив, че е порочна и не е изгодна за държавата.
Процедурата бе спряна през април тази година от служебния кабинет след анализ, възложен от служебния министър на транспорта Христо Алексиев, който показа, че държавният интерес при концесионната процедура за летището не е гарантиран. Алексиев заяви, че така конструирана, процедурата ще доведе до повишаване на летищните такси и до отлив на трафик. Концесията бе прекратена, след като срокът за подаване на оферти за получаване на 35-годишно право за управление на аеропорта бе удължаван четири пъти от неговия предшественик. За спиране на процедурата по отдаване на концесията настояваха БСП и синдикатите и служителите на държавното дружество.