Книги
Маркетинг
Защо силните брандове печелят повече?
/ брой: 131
Найджъл Холис има над тридесетгодишен изследователски опит в областта на маркетинговите комуникации и тяхната роля за изграждането и поддържането на брандове. Четирикратен носител е на наградата "Атикус" за оригинални идеи в областта на маркетинга. Книгата му "Успешният бранд. Защо силните брандове печелят повече" е удостоена с Наградата "Бери" на Американската асоциация по маркетинг за най-добра книга в областта на маркетинга за 2015 г. Тя идва на българския книжен пазар благодарение на издателство "Изток-Запад" в превод на Боян Костов и Камен Костов.
Найджъл Холис твърди, че потребителите са готови да платят по-високи цени за даден бранд не само заради по-добро качество и външен вид, но и заради репутацията. Независимо дали това звучи като новост или не - факт е, че твърде много брандове разчитат на отминала слава, а маркетолозите насочват цялото си внимание към изпълнението на конкретните планови задачи, вместо към създаването на смислено различие, което да остави следа в съзнанието на потребителите.
Съвременният пазар прелива от стоки, които не възпитават лоялност у потребителите. А именно постоянният потребителски интерес е ключът към дългосрочния успех. Нужно е насочване на вниманието към смислената диференциация - функционална, емоционална и обществена.
В "Успешният бранд. Защо силните брандове печелят повече" експертът по маркетинг Найджъл Холис поставя акцент върху четирите компонента, въз основа на които се изгражда един смислено различен бранд - цел, изпълнение на обещанията, потребителски отклик и диференциация.
"Много книги за маркетинга разглеждат един конкретен аспект на маркетинговия успех. Тази книга е различна: тя предлага динамичен модел, който описва всички влияния, които са (или би трябвало да бъдат) под контрола на маркетинговия екип. В нея е разработен цялостен план със списък на дейностите, които всеки собственик на бранд може да използва, за да разбере колко успешно се представя неговият бранд, което би гарантирало финансов ръст.
Авторът подкрепя своите наблюдения и обобщения с анализи на данни, събирани над 40 години от над 70 пазара, и интервюта с изтъкнати маркетолози, работещи в успешни световни компании. Посочват се доказателства, че маркетингът е в състояние да постига ръст на финансовите резултати без намаляване на разходите и увеличаване на ефективността.