Изкуственият интелект надви професионалните инстинкти
/ брой: 127
Използването на изкуствен интелект в банер планирането осигурява над 35% повече кликове, в сравнение с естествените инстинкти на професионалистите, твърди изследване на технологична компания RTB House. Данните категорично сочат, че интуицията на опитните маркетинг мениджъри вече не е най-правилната онлайн рекламна стратегия. Изследването е проведено с търговски марки с добро дигитално представяне в Турция, Русия и Холандия.
RTB House селектира вече използвани банери от най-успешните им кампании в миналото. След което стартира нови с визии, подбрани от маркетинг директори, и такива, избрани от алгоритми, ползващи дълбоко учене (подразделение на изкуствения интелект, което имитира невронните мрежи на човешкия мозък). След седмица се отчитат резултатите и преднината на изкуствения интелект е внушителна - самообучаващите се машини разпознават модели на поведение и предвиждат индивидуалните предпочитания на потребителите далеч по-добре от хората: 35% повече кликове, със 7 на сто се увеличават конверсиите, 28% по-голям трафик. Очевидно, че изкуственият интелект е способен да надгради резултатите на най-ефективните банер кампании от миналото.