Лого ДУМА
ДУМИ МНОГО ДУМА Е ЕДНА

22 Ноември 2017 | Сряда
 
вход регистрирай се

Неделник

Hyundai Kona - по-добре по-късно отколкото никога!

16. Юни 2017 , брой: 116   371   0



инж. Иля СЕЛИКТАР

Доста години след като Nissan отвори широко вратите на пазарния сегмент на компактните кросовъри с модела си Juke, Hyundai показа преди броени дни сериозно намерение да спечели парче от “тортата” с новия си модел Kona. И усилието си заслужава, защото продажбите в сегмента растат лавинообразно, все повече са моделите и автопроизводителите, които навлизат в него. Пък и по-късното излизане на модела от тези на конкуренцията дава възможност на корейците да избегнат някои слабости и да добавят нов прочит в генетиката на пазарния сегмент.
Hyundai показа във вторник вечерта почти едновременно на две доста раздалечени в глобуса места новия си компактен кросовър – в Сеул, Южна Корея и в Милано, Италия за Европа.
Колата тръгва в продажба, естествено първо на домашни си пазар още през този месец, а в Европа и останалите важни пазари, като този в Щатите в началото на следващата година. Моделът е вече четвъртият поред кросовър на Hyundai след  Tucson, Santa Fe Sport и Santa Fe.
Новият Hyundai Kona е кръстен в чест на регион на Хавайските острови, намеквайки за дух на свобода и приключение. Колата е развита върху напълно нова платформа, а като основни нейни конкуренти се сочат Nissan Juke, Renault Captur и Toyota C-HR.
Новата субкомпактна платформа позволява да се “опакова” техниката на колата, така че да се освободи максимално възможно място за пътниците и техния багаж. Отпред окачването е типичното МакФерсън, отзад торсионна греда при варианта със само предно предаване и тип мултилинк при пълното 4х4 задвижване.
Структурата на купето е изпълнена на 51,8% от високоякостна стомана, която компанията Hyundai произвежда самостоятелно в собствено предприятие. По всяка вероятност същата платформа ще ползва и обявеният наскоро нов модел на сестринската компания Kia - Stonic.
Компактният нов кросовър на Hyundai има необичаен досега за марката дизайн на предната си част. Светлините са разделени, а не събрани в блокове – светодиодните дневни светлини и мигачите са разположени отделно от фаровете. Главните светлини са светодиодни и са разположени по-ниско от дневните. Tази тема продължава и отзад с двойката хоризонтални задни светлини, отделени от мигачите.
Арките на калниците са раздути, с черни пластмасови кори, между предните и задните има също така логична връзка с хоризонтално монтирани и също така черни предпазни пластмасови кори. Това решение придава по-спортен изглед на автомобила и подчертава неговия офроуд характер. Пластмасовият черен офроуд кит на колата в в Hyundai наричат “доспехи”. Картината се допълва още и от големия спойлер отзад на покрива.
Дължината на модела е 4165 мм, ширината е  1800 мм и височината 1550. Междуосието е доста дълго за габарита на автомобила – 2600 мм, което определено спомага за отваряне на повече вътрешно пространство в купето. Hyundai реално гони най-добрия показател за вътрешно постранство в класа на колата с възможноста за равно сгъване към пода на задната седалка и възможноста за по-високо разполагане на седящите вътре.
Колата идва с доста широк избор на двигатели. Най-мощният от тях е турбомоторът 1.6T-GDI (177 к.с., 265 Нм) от фамилията мотори Gamma на марката. С него върви в коплект седемстепенна роботизирана предавателна кутия и в тази комбинация колата развива максимална скорост от 210 км/ч, а ускоряването й от място до 100 км/ч става за повече от приличните 7,7 секунди. По-нататък в списъка на моторите следва атмосферният, четирицилиндров 2.0 MPI (149 к.с., 179 Нм), който работи с шестстепенен автоматик. Тук класиката 0–100 км/ч отнема 10 секунди, а максималната скорост е 194 км/ч.
Гамата мотори се допълва с модния напоследък в автобизнеса трицилиндров, еднолитров турбо агрегат, чийто силови показатели обаче не са за подценяване 120 к.с., 172 Нм. Той работи в комбинация с механична, шестстепенна предавателна кутия. Ускоряването от място до 100 км/ч този вариант на колата прави за 12 секунди, а максималната му скорост достига 181 км/ч. В някои пазари ще се предлага и 1,6-литров дизелов агрегат.
Новият кросовър на Hyundai ще се предлага само със предно 4х2 или пък с пълно 4х4 задвижване. При двете има сериозна разлика в задното окачване – при първата торсионна греда, а при вторите многовръзково.
Разнообразието в предлагането на неща продължава и вътре в автомобила. В интериора по избор на клиента ще се монтира сензорен дисплей на развлекателния център с диагонал пет, седем или осем инча. Медийният център ще продължи интерфейсите на Android Auto и Apple CarPlay. В списъка на опциите влиза малък прожекционен екран пред водача и безжично зареждащо устройство за смартфони.
Шофьорът на колата ще може да избира между три режима на движение - Sports, Normal и Eco. В комплексната система за безопасност влиза автоматично спиране при нужда, наблюдение на пътната хоризонтална маркировка и асистенция за поддържане лентата на движение, следене на мъртвите зони и автоматично превключване на светлините от къси на дълги и обратно. В комбинацията влизат камери и радар.
По време на презентацията на Hyundai Kona беше споделена информация и за други нови кросовъри на марката. До 2020-а година ще видим още два напълно нови. Единият от тях ще стане флагмански кросовър на Hyundai. Информацията за него не е голяма, но се знае, че ще превъзхожда по размери Hyundai Grand Santa Fe. Естествено, новият модел ще е седеместен, като основният таргет на големия модел ще е пазарът в Щатите отначало, а след това и в други страни.
Оказва се също така, че новият Hyundai Kona няма да е най-малкият кросовър на марката, защото скоро ще бъде представен субкомпактен модел. Освен него представителите на Hyundai потвърдиха, че подготвят напълно електрически вариант на Hyundai Kona. Пробегът му с едно зареждане на неговия 50 кВтч акумулатор ще възлиза на почти 400 км, а презентацията на този ековариант ще е през следващата година. Цената на електрическия Hyundai Kona ще е на нивото от  около 35 000 евро, т.е. Колкото е и при Chevrolet Bolt и Tesla Model 3. Ясно е, че и техническият близнак на модела - Kia Stonic, също ще има напълно електрически вариант.
Двете коли ползват новата платформа на субкомпактния модел на марката Hyundai Accent и лансират нов дизайнерски език в сектора на кросовърите, чиито корени са общи с тези на леките коли на двете марки, но и доста различни, за да отделят визуално кросовърната линия от тази на леките коли. Този дизайн ще продължи да се ползва в цялата кросовърна гама на двете марки в бъдещите им модели.
"Имаме намерение да поставим нови стандарти в компактния пазарен SUV сегмент с предизвикателен дизайн, топ свързване и водещи в класа системи за безопасност” - заяви Ейсун Чунг, вицепрезидент на Hyundai Motor Co., по време на дебюта на колата.

 

 

 

Милано - София

 

 

 

Неделник

  • В Природонаучния музей на Пловдив бе открита зала "Тропик" - дом на 400 огромни, чудно красиви пеперуди
    17. Ноември 2017 226
    218
    0

    Имате желание да попаднете в джунглата? Може и да не предприемате дълго, уморително и скъпоструващо пътуване. Отправете се към чудния тракийски град Пловдив. Идете в новата зала "Тропик" в Природонаучния музей в града на тепетата и ще се окажете в едно малко кътче от екзотичната джунгла!
    Там, сред зеленината на 50 вида тропически...


Апис
Всички права запазени "ДУМА"