25 Април 2024четвъртък01:40 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Видяла жабата...

/ брой: 109

автор:Ася Гардели

visibility 2249

Щели да предлагат мерки бизнесът със стари коли да стане неизгоден у нас, пролича вчера от думите на министъра на екологията Нено Димов. Точно какви рестрикции циркулират в главата му, само той си знае, защото не можа в детайли да ги обясни. Всъщност ограничения за старите таратайки има отдавна в нормалните европейски държави. Обаче при тях те вървят ръка за ръка не само с поощряването да се закупуват нови автомобили, но и с финансовото облекчение на желаещите да си продадат старите.
При нас обаче нещата напомнят приказката: видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак. Несъмнено старите возила замърсяват въздуха. Но в желанието си да трупа точки, министър Димов не отчита един много важен факт. Като ще става неизгодно да имаме стари коли - с какво ще плащаме новите? Разликата в цените на нови и стари автомобили варира с няколко десетки хилядарки, а като се има предвид средната работна заплата в страната, идеята изглежда почти налудничава. За сравнение - масово у нас се продават стари коли за по 2 бона, а цените на новите започват от 20 хиляди нагоре. Което е явна предпоставката човек да си остане само с мечтите за ново возило... Как точно министърът ще обясни на гражданите, че трябва да дават по 2/3 месечно от заплатите си в продължение на пет години за изплащане на лизинга на новите коли? В Европа има ясни правила. При закупуването на нов автомобил, човек не харизва стария, а го продава на дилъра, от който взима за него три-четири пъти по-висока цена от тази на свободния пазар. Това е проста, но много ефективна система, която е въведена с цел поощряване не само хората да си купуват нови коли, но и като грижа за растеж на производството и икономиката на страната. В България няма как да проработи такава схема. Първо, защото нямаме родно производство (вече дори на домати) пък камо ли на цели автомобили. И второ, защото сме бедни.

 

Ако промените минат, ще има помощи за фермерите

автор:Дума

visibility 354

/ брой: 78

АЯР даде постфактум лиценз за горивото на "Уестингхаус"

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 78

Евтиният роуминг остава поне до 2032 г.

автор:Дума

visibility 370

/ брой: 78

ЕП узакони правото на ремонт след края на гаранцията

автор:Дума

visibility 362

/ брой: 78

Великобритания гони бежанците в Руанда

автор:Дума

visibility 297

/ брой: 78

200 мощни земетресения в Тайван за 12 часа

автор:Дума

visibility 480

/ брой: 78

Учителите в Белгия искат по-голям бюджет

автор:Дума

visibility 318

/ брой: 78

Китай насърчава ядрената енергетика

автор:Дума

visibility 285

/ брой: 78

Марионетка на задкулисието

автор:Александър Симов

visibility 388

/ брой: 78

Новите реалности

visibility 291

/ брой: 78

За БСП честно и откровено

visibility 403

/ брой: 78

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ