28 Март 2024четвъртък21:51 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

KAROQ

“синът” на Yeti

Skoda залага преди всичко на практичноста в новия си SUV Karoq

/ брой: 106

автор:Дума

visibility 13

Skoda представи най-новия си модел - Karoq пред 500 журналисти от целия свят в Стокхолм на пищна церемония. Името Karoq повтаря вече налагащата се тенденция моделите тип SUV на Летящата стрела /емблемата на Шкода от стотина години насам/ да започват с буквата К и да завършват на Q, носейки и някакво послание с името си. Представеният миналата година по-голям модел – Кodiaq e кръстен на малко градче в Аляска, известно с с популацията на най-големите кафяви мечки в света, носещи същото име, но с К накрая, а не с Q. Подобно на името Kodiaq името Karoq също носи асоциации за модел, свързан с прекарване на открито и приключения в природата. То идва от думите “Kaa'Roq”, което пък значи “кола стрела” на един от диалектите на ескимосите в Аляска и показва връзка с емблемата на марката във формата на летяща стрела.
Новият по-малък чешки SUV e наследник на успешния чешки модел Yeti, който беше реализиран пазарно в над 600 000 екземпляра за времето на моделния си живот в целия свят. В същото време новият автомобил е ключов елемент от стратегията на Skoda да разшири присъствието си в нарастващия пазарен сектор на автомобилите тип SUV, както и да помогне на марката да постигне целта си за реализация на 1,5 милиона автомобила годишно, доста по-високо от миналогодишната реализация на 1,13 милиона коли в света. Karoq ще излезе в продажба в Европа през втората половина на тази година, присъединявайки се с офертата си към тази на по-големия Kodiaq. За да е пълна картината на присъствието на Skoda в пазарния SUV-сектор, от марката обещават и още по-малък SUV-модел, който се разработва интензивно в момента.
Skoda KAROQ е с основни габарити дължина 4328 мм, ширина 1841 мм и височина 1605 мм, и дебютира с няколко нови системи за подпомагане на управлението, изцяло диодни предни светлини и за първи път в историята на Skoda с изцяло дигитално инструментално табло.
Сред най-важните качества на новия Karoq е възможността за много гъвкава организация на вътрешното пространство с три отделни седалки отзад, които могат да се изваждат поотделно или напълно, за да се отвори багажно пространство от цели 1810 литра, превръщайки колата в пълноценен ван, но с възможности на всъдеход. Със сгънати гърбове на седалките багажното пространство е 1630, а със седалките в нормално положение 521 литра. Гърбът на пътническата седалка отпред също може да се сгъва и напред за да може с лекота да се транспортират и по-дълги предмети.
Дългият 4382 мм нов SUV ще се предлага на пазара с пет различни двигателя – два бензинови и три дизелови. Новата SKODA KAROQ разполага с най-съвременни технологии под капака си - двата бензинови и два от дизеловите мотори са напълно нови в гамата. Обемите им са 1.0, 1.5, 1.6 и 2.0 литра, а мощностите варират от 85 kW (115 к.с.) до 140 kW (190 к.с.). Всички двигатели са с турбокомпресор и директно впръскване, както и старт-стоп технология и система за рекуперация на спирачната енергия. Те са изключително икономични и отговарят на стандарт за екологичност ЕВРО 6. С изключение на най-мощния дизелов двигател, всички останали могат да бъдат поръчани с 6-степенна механична предавателна кутия или 7-степенна DSG. Двигателят 2.0 TDI с мощност 140 kW (190 hp) е стандартно оборудван със задвижване 424 и 7-степенна DSG. Новият двигател 1.5 TSI има специална функция за управление и деактивиране на цилиндрите при ниско натоварване и в покой. Базовото изпълнение се предлага с шестстепенна механична предавателна кутия стандартно и само с предно задвижване, докато по-горните версии ще предлагат пълно задвижване 4х4 и задвижване с помощта на седемстепенна подредена автоматична кутия със сдвоен съединител.
Освен високата практичност на предлаганото товарно пространство, най-новата Skoda е пълна с технологични новости – тук дебютира вариантът на чехите на новия виртуален кокпит, който навлиза стремително в цялата гама модели на VW Group. Шофьорът на колата ще има възможност да комуникира с колата, използвайки приложението на смартфона си Skoda Connect.
В топ моделите на машината оборудването на Karoq предлага безжичен интернет, възможност за свързаност Apple CarPlay, Android Auto и MirrorLink, която ще може да се поръчва като платена екстра и по-ниските нива на оборудване. Сред системите за безопасност на автомобила правят впечатление тази, която осигурява безопасна дистанция до предния автомобил, запазването на лентата за движение, както и асистенцията при паркиране.
Новият KAROQ е оборудван с 16- или 17- инчови джанти в стандартното оборудване, които са налични в три различни дизайна. 17-, 18- и 19-инчовите алуминиеви джанти са допълнителна опция.
Karoq предлага “емоционален и динамичен” дизайн с изчистени и на места остри външни линии, напомнящи тези на кристала. Триизмерната предна част придава сигурност и сила чрез контурите си. Предницата се отличава най-вече с геометричните форми на светлините и прецизните линии. От ниво на оборудване Ambition нагоре, предните светлини са с FULL LED технология с кристален дизайн. Фаровете за мъгла също са с FULL LED технология и с функция за следене на ъгъла на завой, разположени са под главните предни светлини. Радиаторната решетка с хромирана рамка оформя характерната за SKODA трапецовидна форма.
Плоските задни светлини са разделени на две: външната им част преминава в страницата, докато вътрешната им се намира на задната врата. Рефлекторите са под задните сензори, на вътрешните ръбове на бронята. Задните светлини са с LED технология.
Голямото междуосие се забелязва лесно при страничен изглед и подсказва за обширен интериор. Страничният изглед се характеризира и с къс надвес отпред и отзад и плавно спускащата се линия на покрива.
В основата на колата лежи глобалната модулна платформа на VW Group – MQB, използвана вече при другите два компактни SUV-модела на групата - VW Tiguan и Seat Ateca.
Откакто стана част на Volkswagen Group през 2000-а година, старата чешка марка Skoda лека-полека започна да се изкачва нагоре в пазара, не само с по-високите си реализации, но и с позиционирането на моделите си от бюджетни към доста по-представителни и скъпи. Предлаганите модели стават все повече, по-луксозни, по-технологични, по-безопасни и в същото време предлагат доста повече качества, отколкото човек би помислил, гледайки ценовата листа на производителя.
Независимо, че подобно на повечето закупувани SUV модели в момента и Karoq едва ли ще прекарва повече от живота си извън града. Това не е попречило на Skoda да вложи повечко усилия в предлагането на различни режими на движение, включително и в по-тежки оф-роуд условия. На разположение на водача са режимите Normal, Sport, Eco, Individual и Snow /сняг/, както и специален оф-роуд режим на движение.
Офруд режимът осигурява още по-лесно шофиране по неравен терен, той е включен в допълнителното оборудване на моделите със задвижване 4х4. При този режим, системите Traction Control System (TCS) и Electronic Differential Lock (EDL) осигуряват съответно по-добра тяга и по-бърза реакция. Когато е необходимо, функциите Hill-Hold Control и Hill-Descent Control се активират, за да улеснят шофирането при наклон или изкачване.

 

 

Стокхолм- София
 

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 302

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 320

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ