19 Април 2024петък22:36 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Ретро

Зилът на Брежнев

/ брой: 96

автор:Дума

visibility 37

На един от специализираните руски интернет сайтове излезе обява за продажба на лимузина ЗИЛ-114, за която се искат 18 милиона рубли /към 570 000 лева/.
Такива автомобили са обслужвали ЦК на КПСС и на съюзните републики по времето на СССР. Кой е ползвал този конкретен автомобил не се съобщава, но моделът напълно справедливо се нарича "брежневски", защото в неговото време като генерал секретар моделът е обновяван два пъти, пък и самото му пускане в производство е станало едва след личното одобрение на “първия”, известен с любовта си към автомобилите и бързото каране.
Предсерийните образци на колата са имали четири квадратни фара, задните са били в същия стил, а калниците отзад са имали декоративни панели. Освен това покривът и задните му стойки са имали винилово покритие в стила на луксозните американски пътни “крайцери” от същото време.
След щателен оглед на колата Леонид Илич помолил да премахнат виниловия покрив, казвайки, че това дизайнерско решение е фукня. Не му харесали и квадратните фарове, намаляващи според него представителността на автомобила. В останалото ЗИЛ-114 устроил високопоставения гост и ръководството изразило удовлетворение от работата на съветските инженери.
В крайна сметка серийните автомобили били боядисани напълно във фирмения “зиловски” черен цвят, а фаровете станали кръгли.
Общо за годините на производство – от 1967-а до 1978-а, в завода ЗИЛ направили 113 такива автомобила, от които до наши дни са оцелели броени единици.
В съветските времена имаше "протокол за определяне срока на служба на колите до бракуването им". Когато от момента на производство изминавали 10 години, машината била връщана обратно в завода. Понеже конструкцията на колата била засекретена, те не трябвало да попадат в частни ръце или пък да се окажат в някой музей.
Затова екземпляри в абсолютно изправно състояние били обречени на унищожение с помощта на газова горелка и преса – точно там, където били правени преди това на ръка. Успели да оцелеят само няколко броя заради вътрешната заводска програма по изучаване на дефектите и експериментите.
Смело може да се каже, че ЗИЛ-114 е бил напредничав за времето си автомобил дори и по най-челните световни мерки. Машината имала 7-литров мотор с максимална мощност 300 к.с. Цилиндровият блок бил изцяло алуминиев, карбураторът четирикамерен, запалването транзисторно.
Предавателната кутия на колата била автоматична, спирачките дискови, налице били климатик и електроподемници на стъклата, включително и за преграждащото шофьорското място от това за пътниците отзад.




Бизнес

Автопазарът на Руската федерация – постепенно възстановяване?
Комитетът на автопроизводителите АЕБ обнародва данните по продажбите на руския пазар за леки коли и леки търговски автомобили за април тази година. Според съобщението на Автостат Инфо, за миналия месец в Русия са били продадени 129 476 автомобила, което е с 6,9% повече от резултата за април 2016-а година.
За първите четири месеца на тази година автопазарът на Русия е показал ръст от 2,6%, в абсолютни цифри на продажбите увеличението е от 440 372 до 451 945 единици.
“Продажбите за април са увеличени в сравнение с миналата година, но в същото време малко не им достигна, за да се изравнят с тези през март” - коментира растежа Йорг Шрайбер, председател на Комитета на автопроизводителите АЕБ. - “Засега не виждаме стабилната сезонност, характерна за един здрав пазар, което ни напомня колко нестабилно е това внимателно повишение. Независимо от това априлските продажбени резултати са поредната крачка в правилната посока”.
През април лидер на автопазара в Руската федерация е марката LADA, която реализира 26 337 автомобилни продажби – със 7% повече от същия месец на миналата година. В априлския ТОП-3 влизат още KIA и Hyundai с резултати от 16 003 и 13 656 продадени автомобила, което е съответно с 32% и 12% повече от резултатите на двете корейски марки за същия месец на миналата година.
В продажбите на единичен модел на първо място е KIA Rio, реализирана през април тази година в тираж от 8942 единици – с 30% превишение на миналогодишния резултат. Второто място остана за LADA Granta - 8419 автомобила (-15%), а трети е правеният в Русия Hyundai Solaris  - 6792 броя (-17%).
Според Автостат Инфо по резултатите от първото тримесечие на тази година пазарът на леки автомобили в Руската федерация е нараснал с 4% - от 265 910 до 276 544 автомобила.



Нови модели
Родстърът “Крим” върви към серийно производство
Създателите на руския родстър "Крим", цената на който по задание не трябва да надмине нивото от 700 000 рубли /22 000 лева/, работят над втори прототип на автомобила, който трябва да е максимално приближен към серийния вариант на колата.
Очаква се, че серийният вариант на родстъра може да се появи на пазара до две години. Преди това обаче “Крим” трябва да премине целия комплекс сертификационни изпитания и получи одобрение за типа си транспортно средство (ОТТС).
Създателите на колата планират реализацията на три инвестиционни проекта. Първият е за фейслифт на сегашната версия, вторият за подготвена за спорт машина и трети, по който ще се правят коли по лична поръчка и желания на конкретния клиент.
Последният засега вариант на “Крим” беше представен в края на миналото лято по време на международния автосалон в руската столица Москва. Тази машина според изявления на създателите й е изцяло направена от детайли руско производство. В салона има например елементи от рестилираната Lada Kalina, двигателят също е вазовски, 16-клапанов, който заради променената система за пълнене развива максимална мощност от 110 к.с. Предавателната кутия е механична, също от Лада с промени заради различната компановка на родстъра.



В Нижни Новгород разработват алтернатива на UAZ Hunter
В Нижни Новгород разработват нов всъдеход, който в бъдеще може да стане привлекателна алтернатива на остарелия вече UAZ Hunter. Проектните работи води по собствена инициатива местната научно-производствена фирма “Селеста”, в чийто състав има доста опитни инженери, основно работили преди в ГАЗ.
В основата на конструкцията на новия всъдеход лежи лонжеронна рама. Купето се прави по дребносерийни технологии – силовата конструкция е от заварени кръгли стоманени тръби с различен диаметър. Агрегатите на трансмисията – мостовете, диференциалите, раздатката са от автомобила ГАЗ Соболь 4x4. Окачването е зависимо, пружинно, за разлика от това на Hunter, чийто заден мост ползва  допотопните листови ресори. Ходовата част на новия модел е защитена отдолу със стоманени скари. Всички покривни панели ще са от АБС пластмаса, която не ръждясва и не се бои от одрасквания.
Освен версията с открито купе се предвижда и закрит вариант тип комби. Новият всъдеход ще е по-широк и дълъг от Hunter и ще предложи по-просторен салон. Цялата светотехника на автомобила е изпълнена от универсални кръгли светлинни модули, които са по-евтини и по-надеждни.
Моторната част на всъдехода на НПФ Селеста може би ще повтори тази на донора Собол 4x4 – бензинов мотор УМЗ Evotech 2.7 л (107 к.с., 220 Нм) или турбодизел Cummins ISF 2.8 л (149 к.с. и 330 Нм). Трансмисията е 5-степенна, механична, пълното задвижване е от типа “part-time”, с включване на предния мост при необходимост и понижаваща предавка също с ръчно задействане. Предвиден е електронен блокаж на задния диференциал - eLocker, задействан с бутон.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ