Лого ДУМА
ДУМИ МНОГО ДУМА Е ЕДНА

25 Юли 2017 | Вторник
 
вход регистрирай се

Икономика

Три компании искат летището в Пловдив на концесия

Властта преговаряла с чужди банки, сред които ще изберe коя да направи анализ за отдаването на столичния аеропорт

Дума

19. Май 2017 , брой: 96   449   0



Три оферти са получени от компании, които искат да вземат летище Пловдив на концесия, съобщиха от Министерството на транспорта. Вчера бяха отворени офертите на кандидатите. Те са на ДЗЗД "Силк роуд Пловдив еърпорт", "Консорциум Летище Пловдив" и Обединение (Консорциум) между "Хайнан" и "Пловдив еърпорт инвест".
През миналата седмица общинският съвет в Пловдив единодушно подкрепи "Консорциум Летище Пловдив", който участва в конкурса за 35-годишната концесия. Консорциумът е създаден от частните компании "Тракия-икономическа зона" и голяма транспортна фирма. По думите на кмета Иван Тотев, ако консорциумът спечели концесията и учреди акционерно дружество, може да се помисли и за участие с акции от страна на общината. Консорциумът залага в бизнесплана си инвестиции от над 100 млн. лв., с които летище Пловдив да се модернизира и развива в 2 направления - карго терминал и пътнически превози.
Концесията ще спомогне за подобряване на съществуващата летищна инфраструктура, достигане на заложените международни стандарти и категории, генериране на трафик и развитие на търговските дейности в региона, съобщиха от министерството. Не се посочват подробности от офертите. По-рано вчера министърът на транспорта Ивайло Московски обяви пред БНТ, че издръжката на летището струва на ведомството 1,5 млн. лв. годишно, при това без планове да се удължи пистата и да има карго терминал. Решението за откриването на процедурата бе взето в самия край на годината от правителството в оставка на Борисов. Срокът на концесията е 35 години.
Московски каза, че по отношение на концесията на летище София приема да се покани външен голям консултант, който ще излезе по-скъп, но с оглед на големия обществен интерес това може да се случи. "Говорим и с трите големи световни банки, за да получим най-добрата оферта - Световната, Европейската инвестиционна и Европейската банка за възстановяване и развитие", съобщи Московски.
По отношение на БДЖ, чието оздравяване управляващите обвързват с постъпления от концесията на летище София, Московски каза, че задълженията на дружеството в момента са около 400 млн. лв. За възстановяването на старото ръководство на дружеството той заяви, че няма причина да не работи с тези хора. Ние работихме с тях още от първия мандат на правителството на Бойко Борисов и намалихме дълговете на дружеството. Във връзка с връщането на старото ръководство преди дни председателят на Съюза на железничарите към КНСБ инж. Петър Бунев каза, че има напрежение между служителите и то не е положително. Целият екип начело на БДЖ няма транспортно образование, подчерта Бунев. Според него железницата страда от политически назначения.
Имаме някои идеи за подновяването на подвижния състав, каза Московски. Ще поискам съдействие и от министъра на финансите Владислав Горанов, като ще поискаме заем с преференциални условия", съобщи министърът. Предстои да се започне процедура, за да може БДЖ в срок от 8-10 години да изплаща нови влакове.
 

 

 

Икономика

  • Общо шест са областните градове, които през 2001 г. са изпреварвали София по доходи, в столицата обаче те са нараснали над 4 пъти за 15 г.
    25. Юли 2017 143
    79
    0

    В следващите години дупката между доходите на най-богатите и най-бедните региони в страната ще расте, става ясно от анализ на Института за пазарна икономика и геоинформационната компания "Мапекс".
    Враца, който се намира в най-бедния регион на ЕС, през 2001 година е бил един от градовете с най-високи доходи у нас. Общо шест са областните градове, които по това време изпреварват...


Апис
Всички права запазени "ДУМА"