29 Март 2024петък02:05 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Повече фирми щели да строят едновременно тунела "Железница"

/ брой: 95

автор:Дума

visibility 5

Министърът на регионалното развитие Николай Нанков съобщи, че повече фирми ще строят едновременно тунела "Железница" от най-трудния участък на магистрала "Струма", за да се избегне загуба на еврофинансиране.
"Трябва да рестартираме всичко отначало, с оптимизирани, съкратени срокове. Трябва да редуцираме поне с 400 дни. Чисто технологично ще търсим вариант как да бъде изграден тунелът в съкратените срокове, но мисля, че това е постижимо. Инженерите в АПИ обосновават и преработват обществената поръчка. Нашето желание е да пуснем обществената поръчка на обособени позиции", каза Нанков пред БНР.
Поръчката за избор на строител на тунела "Железница" бе спряна заради изчезнали документи от тръжните книжа. По прогнозна стойност четирите километра, от които 2 км са тунел, трябваше да струват 250 млн. лв. Тогава бившият служебен министър Спас Попниколов обяви, че загубеното време ще бъде наваксано и ще се обяви нов конкурс, за да не се загуби европейското финансиране. Скандалът с този търг подложи на съмнение изпълнението на цялата магистрала до гръцката граница, което е част от трансевропейски коридор и е приоритет за Европейската комисия.
Нанков каза, че ще се забави ОВОС на участъка в Кресненското дефиле, тъй като има два или три пункта, които трябва да бъдат доработени, по-специално в оценката за съвместимост. В обозрим срок, в началото на месец юни, ще бъде внесен в МОСВ. Пари има, но в някои от вариантите оскъпяването е повече от два пъти спрямо други предложени варианти, каза Нанков, визирайки варианта с тунел и вариантите с разширяването на сегашното трасе или източния вариант - изнасяне на второто трасе на изток от съществуващото в момента. Регионалният министър каза, че се следва хронограмата, според която 2019 г. да започне реалното изграждане. Нанков смята, че стигне ли се дотам, в рамките на настоящия програмен период ще успеят да приключат успешно и най-тежкото трасе на магистрала "Струма".
 

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 302

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 320

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ