Проф. Хикмет Мехмедов внушава впечатляващо магията на "Пепеляшка"
/ брой: 76
Благовеста Рядкова
От премиерата на балета "Пепеляшка" от С. Прокофиев на бургаска сцена (2013 г.) досега представленията не са малко. Всеки път вълнението на публиката съпътства развитието на действието и тя става съпричастна на великото произведение.
Мащабната фантазия, високият професионализъм и стремеж към истинското, доброто и красивото са спомогнали на проф. Хикмет Мехмедов да сътвори либретото, хореографията и режисурата на спектакъла. А солистите Веса Тонова (Пепеляшка) и Даниел Тичков (Принца) допълниха идеята за пълноценното претворяване на творбата и допринесоха за безкрайна наслада от възприемането й. Представянето и на останалите персонажи - двете сестри (Анета Стаматова, Надя Величкова) и майката (Добрина Бахова), бяха впечатляващи. Конкретната характеристика на пресъздаваните образи, особено в сцените, които са като диалози между тях и Пепеляшка, бяха поднесени изключително колоритно и майсторски. Не на последно място бих искала да отбележа, че балетът на Бургаската опера има попълнение от балетните класове на учениците на НУМСИ "Проф. П. Владигеров" в града. Учебното заведение се явява потенциал за успешната реализация на младите хора.
Сергей Прокофиев пише: "На нас - авторите на балета, ни се искаше зрителите на тази приказна творба да видят в нея живи, чувстващи и действащи хора. В музиката Пепеляшка е охарактеризирана с три теми: първата - нещастната Пепеляшка; втората - чистата и мечтателната, и третата - влюбената Пепеляшка... В музиката се стремих да изобразя характерите на милата и мечтателна Пепеляшка, на боязливия й баща, на лошата мащеха, на заядливите сестри, на пламенния Принц, за да не останат зрителите равнодушни към радостите и мъките на героите..."
И точно така се случи. Магията на приказката беше внушена прекрасно! Любимката на бургаската публика Веса Тонова, заразяваща с чара си, раздаваше щедро своя професионализъм и талант. Феерията от красота, изящество и характерни персонажи убеждаваше зрителите в истинските чувства и отношения на онова магнетично привличане, обусловено от творческото себеотдаване на целия художествен екип. Изящните съкровени движения, породени на сцената, се извисяваха и превъплъщаваха в едно друго измерение, където духът властваше над материята и внушаваше чувство за съвършенство.
Ярко беше присъствието и на Милен Петров (Бащата) и Светлан Николов (Учителят по танци).
В залата осезателно се усещаше очарованието и възхищението на публиката от спектакъла. През летния сезон тя ще се наслади както на "Лебедово езеро", така и на ново знаково заглавие от класическия репертоар на балета - "Спящата красавица". До нови срещи и попътен вятър!
Снимки ДО Бургас