"Булгартабак" продава най-известните си цигарени марки
Ако сделката за над 100 млн. евро бъде одобрена, "Бритиш американ табако" ще увеличи пазарния си дял у нас до 40%
/ брой: 73
"Бритиш американ табако" (British American Tobacco) купува водещи марки на производителя на цигари "Булгартабак", съобщиха от БАТ. Стойността на сделката е над 100 млн. евро, като така базираната в Лондон компания ще стане собственик на водещите брандове на българския холдинг - "Victory", "Eva Slim" и "GD". Част от сделката е и придобиването на дистрибуционната компания „Експрес Логистика & Дистрибуция".
С реализирането на сделката БАТ ще има пазарен дял от 40% у нас, нарастващ значително от сегашните 12%. Предложеното придобиване е предмет на антитръстови одобрения и се очаква да приключи до средата на 2017 година, става ясно още от съобщението. Има опит в придобиването на тютюневи марки и други активи в страни от Централна и Източна Европа, посочват от компанията.
"Ние сме ангажирани с българския пазар и сме развълнувани от тази значима инвестиция в страна, която все повече показва, че има светло бъдеще. Тази значима инвестиция демонстрира нашата увереност в перспективите пред България и в растежа на БАТ тук", казва Ричард Уидман, генерален мениджър на "Бритиш американ табако клъстър Централна Европа".
Компанията има представителство в България и беше един от кандидатите за приватизацията на "Булгартабак" преди няколко години. Компанията обаче се отказа в течение на търга през лятото на 2011 година, сочейки като мотив "причини от търговски и стратегически характер". Няколко дни по-късно Агенцията за приватизация у нас определи австрийската БТ Инвест за купувач на 79,38% от капитала на "Булгартабак" за сумата от малко над 100 млн. евро.
БАТ ще стане един от петте най-големи данъкоплатци в България, като незабавно ще създаде над 100 нови работни места и ще осигури още 1000 в дистрибуцията, допълват още от компанията. В началото на март "Булгартабак" съобщи за 16,8 млн. лева консолидирана загуба за 2016 година. Отчетът показа спад на продажбите с 30% до 383 млн. лева през миналата година. Основната причина е спирането на продажбите за Близкия изток, обясниха от холдинга.