25 Април 2024четвъртък15:58 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Мнение

Защо летище София прилича на изоставено и го управляват мърлячи?

Ако дойде концесионер и е същият български безхаберник, няма какво толкова да се промени

/ брой: 69

visibility 971


Иван Бакалов

Преди години имаше виц "Стюардесата съобщава по уредбата в самолета: Уважаеми пътници, наближаваме летище София, затегнете коланите и върнете часовниците си 50 години назад". Вицът още е актуален. Пристигащите от европейски летища на новия Терминал 2 попадат в някаква изостанала държава, със запуснато летище, неугледни коридори и неуредици.
За багажа най-често се чака повече, отколкото на огромни летища като Виена или Брюксел. В София кацат десетки пъти по-малко самолети на ден, разстоянията са по-къси от други аерогари, а летищната администрация не може да организира бързо извозване на багажа от самолета.
Още като те докара автобусът от самолета до остъклената фасада, те смайва организацията Ц над някои входове седи надпис "Пристигащи от не Шенген". Идваш от Западна Европа, а те стоварват точно на този вход. Че за какво, аджиба, са го измислили? Кой да им каже, че може би е по-правилно е да има отделен вход Ц "Страни от Шенген" и др., а не измишльотината "Не Шенген". Но това са тънкости, които на властите на летището са им сложни.
Пристигащите ги посрещат огромни пусти коридори, с вид на немити отдавна, а в единия край свряно едно малко магазинче "Дюти фрий", което прилича на бедна лафка от времето на соца.
В помещението за багажа, където се чака доволно дълго, се виждат слоеве от прах над лентите. Сравнително ново летище, а изглежда като изоставено. Това сигурно заради мощната синдикална организация на чистачките на летището, на които даде едно рамо и бившият нов премиер Борисов. Да си ги държат с по 1500 лева заплата, ако искат и 2000 да им дадат, но летището е мръсно и няма на кого от управата да му направи впечатление.
По терасите към паркинга растат бурени, сякаш е селска улица. В самия паркинг се виждат изоставени автомобили с дебел слой прах. Някои седят с месеци и дори години. А как става това, като има ценоразпис, 2 лева на час? Чии коли държат там летищните власти? Платили ли са си? Това е невъзможно да се плати Ц за няколко месеца или година, по колкото седят някои автомобили, цената за паркинга надминава стойността им като автомобили. Абсурд е някой да я плати. Тогава защо не ги извозят някъде, вместо паркингът да прилича на гробище за автомобили? На някои изоставени там коли им бяха окрали мигачите и продължаваха да си седят.
В голямото фоайе едни дълги линии със стрелки на пода сочат към изхода за метро и за автобус. Тръгваш послушно като куче по стрелките за метрото и излизаш на въртящи се врати, пред които е опъната верижка и знак за затворена улица. Входът е затворен, не работи. Софиянецът знае, че метрото е там отзад, връща се обратно до друг вход и тръгва натам по външния тротоар. Но чужденец или човек, който не е от София, знае ли? Какво ще си помисли? Че метрото не работи? Че до него няма достъп? И кого да пита? Ще търси из фоайето блуждаещи разпасани служители, със сигурност "безкрайно любезни" и избирани по степента на "блестящия си английски" и други езици. Всеки тук е уреждан с връзки, както се уреждат назначенията в "Ръководство въздушно движение".
По правило половината входове с въртящи се врати на Терминал 2 са затворени. Така решила управата. Що са ги предвидили архитектите, не е ясно. Управата си има друг ред Ц няма да отваряме всички входове, да не влизат от много места. Да ни е по-лесно. И от време навреме размесят Ц затворят един, отворят друг. А когато има повишено внимание за някаква опасност от атентати, опъват едни найлонови ленти отпред, с които ограничават достъпа на коли близо до сградата и движението на пешеходци по тротоара пред сградата. Като ги видиш найлоновите ленти и те изпълва чувство за сигурност.
Цените на кафенета, павилиони преди и след границата на летището, са единственото, по което София се мери със западноевропейските летища. Даже е по-напред от някои. И всяко магазинче, павилионче на летището е с политическа протекция. Делят си ги разни фирми на този и на онзи, с благословия на съответните на власт коалиции. Не е шега.
Впечатленията могат да имат естествено продължение, ако летиш с "България Ер". Уж частна авиокомпания, приватизирана от ТИМ, ама... Че и телевизия си направиха с това име. Това не променя неразбориите и намусените физиономии на стюардесите. Ама това е друга тема.
А, летище София щяха да го дават на концесия, пък нещо спряха процедурата. Ако дойде концесионер и е същият български мърляч, няма какво толкова да се промени. Така че важно е някой да се пребори с мърлявщината, а не да търси как точно и на кого да напълни гушата с концесия.

(е-вестник)





Стрелките към метрото водят до затворен вход


Бурени растат по терасите


Често преграждат местата за спиране пред летището


Загадъчните входове "не Шенген", на който стоварват пътници и от Западна Европа

Снимки: е-вестник
Изоставени коли на паркинга на летището
 

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 250

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 262

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 259

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 240

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 268

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 204

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 296

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 250

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 259

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ