02 Май 2024четвъртък22:22 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Спряха концесията на летище София

Процедурата бе пусната от правителството на Бойко Борисов

/ брой: 68

автор:Дума

visibility 20

Служебното правителство прекрати процедурата за даване на летище София на концесия. Това обяви вчера говорителят на кабинета Ирина Белчева. Процедурата се прекратява поради наличието на обективни обстоятелства, които не са били предвидени при приемане на решението за откриване на процедурата, каза тя.
Според транспортния министър Христо Алексиев в процедурата не е защитен достатъчно публичният интерес и окончателното решение за концесията може да бъде оставено на следващото правителство. Мотивите за прекратяването на процедурата бяха изложени от министър Алексиев преди две седмици. Според него концесията представлява добра форма за стопанисване на публична инфраструктура, но въпросът е да бъде направена по такъв начин, че да защитава държавния интерес. Анализът на транспортното министерство е показал, че концесията със сигурност ще повиши летищните такси, а това ще доведе до отлив на трафик през България и летището. По настояване на президента Румен Радев бе направена проверка и на фактора "Сигурност" в концесионната процедура. Според тръжната документация тя има едва 5% тежест при избора на концесионер.
Според министъра не е направено достатъчно за популяризиране на процедурата в чужбина с цел държавата да получи повече и по-добри оферти. Освен това Алексиев обяви, че е против да се решава проблем в железниците, като се създава проблем в авиацията. Той изрази опасения и за икономическия баланс на концесията предвид намерението тя да бъде за срок от 35 години. Няма яснота и по отношение на инвестициите и развитието на летище София, изтъкна Алексиев преди две седмици. Служебният министър на транспорта е на мнение, че трябва да се избере международен консултант, който да проучи развитието, очаквания трафик, капацитета на летището и необходимите инвестиции.
Концесията на аеропорта бе предложена от правителството на Бойко Борисов с обяснението, че значителна първоначална вноска ще отиде за разплащане на дълговете на БДЖ. Още тогава БСП се обяви срещу концесията. Срещу даването на летището се обявиха и синдикатите. През януари срокът за подаване на оферти беше удължен до 19 май.
Според публикации в пресата сред кандидат- концесионерите е турският холдинг "Лимак" в съдружие с руската "ВТБ Капитал" и швейцарската "Флугхафен Цюрих". За сигурен кандидат-концесионер се смяташе и операторът на летище Франкфурт - "Фрапорт", който у нас вече управлява на концесия морските летище във Варна и Бургас, заедно с "Еърпорт Сървисиз България", която е на холдинга "Химимпорт", притежаващ авиокомпанията "България Ер" - един от големите длъжници на летище София с над 60 млн. лв. дългове. Като претендент се сочеше и турската ТАВ, която управлява истанбулското летище "Ататюрк".

Жельо Бойчев:
Не защитаваше националния интерес


"БСП отдавна очакваше прекратяването на процедурата за концесия на летище София. Ние нееднократно сме заявявали, че така направена процедура не защитава националния интерес, заяви вчера избраният за народен представител от ПГ на БСП за България Жельо Бойчев. Той бе категоричен, че по никакъв начин няма как да се приеме обвързването, което направи ГЕРБ, на процедурата за концесия на летище София  с модернизацията и спасяването на БДЖ. Критериите, по които трябваше да бъде избран бъдещият концесионер по никакъв начин не гарантираха бъдещето на летището, заяви той. По неговите думи летището е в тежка регионална конкуренция. "Летище София е обект от националната сигурност и неговото бъдещо развитие трябва да отчита и този въпрос, без значение какви ангажименти Борисов беше поел към турската страна", заяви още Бойчев.  

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 715

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 696

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 652

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 703

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 848

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 734

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 829

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 699

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 765

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ