Лого ДУМА
ДУМИ МНОГО ДУМА Е ЕДНА

21 Ноември 2017 | Вторник
 
вход регистрирай се

На първа страница

Такси до Европа

Доброволци организираха доставка на бежанци в ЕС на конвейер

Дума

4. Април 2017 , брой: 66   980   0




Евразия дейли

Европа си блъска главата как да спре потока от бежанци, но срещу нея стоят... доброволци. Неправителствени хуманитарни организации са създали цяла мрежа за доставка в Европа на десетки хиляди мигранти от Африка, Близкия изток и Азия. Доброволците твърдят, че не могат да изоставят хора в беда и че по никакъв начин не са свързани с трафикантите. Именно хуманитарните организации обаче осигуряват днес по-голямата част от пътя по "прехвърлянето" на стремящите се към Европа през Средиземно море и дори ги провокират - обучават потенциалните бежанци как да стигнат до Стария свят най-безопасно. Откъде доброволците взимат пари за великото преселение? По-голямата част от тях твърдят, че получават благотворителни дарения от неравнодушни граждани. Експертите обаче вече откриха връзка на някои от организациите с американски военни компании и големи финансисти.

До Либия - 30 км, до Тунис - 150 км, но ги карат на 500 км в Италия

Един от основните пътища на мигрантите в Европа минава през Либия и нататък - през Средиземно море. Ако си мислите, че спасяват бежанците на продънени лодки край бреговете на Италия, сериозно грешите. Вадят ги при самата Либия - на 30-50 км от брега. А вече след това ги карат до италианската Сиция - на 500 км от северноафриканската страна. Италианският блогър Лука Донадел обърна внимание, че спасителните кораби на международни хуманитарни организации (НПО) едва ли не всекидневно вадят в международни води край либийските брегове стотици бежанци и основно следват строго определен маршрут: от Сицилия до бреговете на Либия и обратно. При това спасителните дейности се извършват в един и същи регион. Според морското право бежанците трябва да бъдат доставени в най-близкото безопасно пристанище, а това е в Тунис или Либия. Бежанците обаче ги карат в Италия, подминавайки дори Малта, забелязал блогърът. За своите наблюдения Лука Донадел разказал на италианската телевизия "Медиасет5".
"Еразия Дейли" провери информацията на блогъра и тя се потвърди. "Зоната на спасение" се разпростира на 30-50 км от либийското пристанище Ез Завия, което се намира западно от столицата Триполи.
В неделя на 26 март там дежуреха пет кораба от различен клас, които са наети или принадлежат на неправителствени хуманитарни организации от Германия, Франция, Холандия и Италия: 75-метровият кораб за снабдяване "VOS Prudence", 77-метровият кораб със специално назначение "Aquarius", 33-метровият кораб "Iuventa", 26-метровият кораб за разходки "Sea-eye" и 32-метровият спасителен кораб "Sea Watch". Освен това в зоната активно работеха две гумени лодки и един малък катер "Audur".
На следващия ден, в понеделник, два големи кораба вече отиваха в Италия и минаваха покрай Малта на път за Сицилия.
Корабът "VOS Prudence" при това не е просто голям буксир. На борда му могат да се качат едновременно 900 бежанци. Това са данните на испанската компания "Hospitainer", която по поръчка на една от неправителствените организации е сложила на борда 7 медицински контейнера, като е превърнала "VOS Prudence" и в плаваща болница. Другият кораб, който тръгна към Сиция, е "Aquarius".

Схемите за спасяване

Според данни на Агенцията на ООН за бежанците от началото на годината до днес в Средиземно море са загинали 590 бежанци, опитващи се да стигнат до Европа. Миналата година загинаха 5096 души.
И щяха да са повече, ако не бяхме ние, твърдят в неправителствените хуманитарни организации. Там подчертават, че трафикантите изпращат хората на сигурна смърт.
"Лодките винаги са еднакви: много дълги гумени. Ние постоянно слушаме истории, че карат хората да се качват в лодки, на които горивото им стига само да напуснат териториалните води на Либия (12-милната зона). Дори и да имаха повече гориво, те пак нямаше да могат да стигат до Италия. Сметките на контрабандистите са очевидни: те се надяват някой да намери и да прибере тези хора", разказва пред "Дойче веле" координаторът на "Jugend Rettet" Титус Молкенбур. Тази организация от доброволци е купила през 2016 г. със събраните дарения кораба "Iuventa" и сега действа край бреговете на Либия.
От една страна, "Jugend Rettet", както и още 7 хуманитарни организации от Европа се занимават с реално спасяване на хора. От друга, те самите са се превърнали в голямо звено във веригата за доставка на бежанци в Европа. Докато в Брюксел се опитват да намалят потока от мигранти, обществените организации само го увеличават. Повечето от техните кораби започнаха да действат край либийските брегове във втората половина на миналата година.
Според Агенцията на ООН за бежанците от началото на годината през Средиземно море в Европа са пристигнали близо 22 хил. бежанци. Само за една седмица в края на март те са били 6 хил. души.
Тези цифри ни карат да се съмняваме, че доброволците преследват само благотворителни цели. Още повече, както признава координаторът на "Jugend Rettet" Титус Молкенбур, те не искат да работят в териториалните води на Либия. Една от причините е, че ще трябва да доставят спасените бежанци обратно.
С помощта на навигационния сайт Марин трафик и съобщения в туитър холандският аналитичен център Gefira регистрирал, че спасителните кораби на хуманитарните организации са информирани предварително за предстоящите операции - 10-12 часа по-рано, и операциите често приличат на отработени схеми, в които дори "участва" бреговата охрана на Италия. Gefira дава като пример история, станала на 12 октомври.
Този ден вечерта край бреговете на Либия открили поредната гумена лодка с бежанци и спасили 113 души. Те били качени на борда на кораба "Phoenix" на малтийската хуманитарна организация MOAS. На пръв поглед нищо сензационно. В холандския център обаче открили, че съобщението за спасителна операция в този район се появило почти 14 часа преди самото събитие. Тогава в 8 ч. сутринта на капитана на "Golfo Azzurro" на хуманитарната организация "Boat Refugee Foundation" съобщили от италианската брегова охрана, че на 30 мили от кораба има давещи се хора и трябва да се бърза да се помогне. За това съобщение в туитър написала холандската журналистка Евелина Ретмейер, която била на борда. Но и това не е толкова важно. По същото време в либийското пристанище Мелитах се намирал буксирът "Megrez", плаващ под италиански флаг. В 20 ч., когато съобщение за бедствие получили на кораба "Phoenix", буксирът напуснал пристанището и в 20,40 ч. се оказал на мястото на бъдещето спасяване, след което се върнал обратно в пристанището. Гумената лодка, както съобщава Gefira, била "открита" в 21,20 ч., а самото спасяване станало в 21,40 ч. Тези данни карат експертите в центъра Gefira да предполагат, че хуманитарните организации участват в контрабандните схеми.
Самият буксир "Megrez" принадлежи на италианската "The CAfiero Mattioli group" и е в управлението на "Augusta Offshore", която обслужва и либийското нефтено пристанище Мелитах. От него буксирът, предполагат в Gefira, е прехвърлял бежанците в "зоната на спасяване".

Името им е - мрежа

Днес хуманитарните организации за спасяване и доставка на бежанци в Европа са представени не само от малки слабоизвестни доброволчески движения, но и от световноизвестни обединения - френската "Лекари без граници" и испанската "Проактива опън армс". Те също използват кораби край либийските брегове, а всички организации заедно днес представляват цяла мрежа, която стимулира потенциалните бежанци да тръгват към Европа.
Много организации действат в рамките на кампанията "Boats4People", започнала през 2012 г. Сред участниците има хуманитарни организации, които приемат спешни обаждания за местонахождението на бежанци в Средиземно море и дори правят пълен инструктаж как максимално безопасно да се стигне до Европа. Сайтът "w2eu.info - добре дошли в Европа" обявява правото на всеки свободно да се придвижва и публикува информация как да се прави това. На сайта се дава пълна информация по имиграционното законодателство и за възможността да станеш бежанец във всяка една европейска страна. А за тези, които тръгват от Либия и други средиземноморски държави, се дава подробна инструкция на английски, френски и арабски език: какво да се прави преди тръгването с лодка, по време на пътуването и след като бежанецът слезе на европейския бряг.
"Вземи със себе си малка раница и я напълни максимално с вода и храна (такава, като крекери, консерви и шоколад). Сложи продуктите в непромокаеми пакети", се казва например в раздела "Как да се готвим за отплаване".

Доброволците срещу Брюксел

Координаторът на "Jugend Rettet" Титус Молкенбур казва, че в организацията му знаят, че в Либия днес има 300 хил. души, които искат да заминат за Европа. Бъдещото им "спасяване" от обществените организации съвсем не радва европейските власти. Сега в Брюксел планират да затегнат имиграционните правила, срещу което вече се обявиха 70 неправителствени организации. Освен това Италия и либийското правителство на националното съгласие подписаха споразумение за мерки за намаляване на контрабандата на хора, а в ЕС в замяна обещаха 200 млн. евро за подкрепа. Колкото до самите хуманитарни организации, през февруари европейската агенция за защита на външните граници Фронтекс обвини активистите, че са съучастници на трафикантите и осигуряват на бежанците удобен път към Европа. Тези дни италианското издание "Ил джорнале" цитира главния прокурор на Катания в Сицилия Кармело Зукаро. Той каза, че стимулирането на нелегалната миграция е престъпление без значение от намеренията, обществените организации трябва да карат спасените до най-близкото пристанище и той подозира: контрабандистите и доброволците поддържат връзка.
"Ако правителството не спре корабите на тези хуманитарни организации, в края на годината ние ще открием, че Италия е наводнена от нови десетки хиляди мигранти от Африка", заяви италианският депутат Паоло Гримолди, като отбеляза, че НПО са се превърнали в таксита за бежанци.
Активистите на свой ред не замълчаха и отговориха на обвиненията. В германската "SOS MEDITERRANEE" заявиха, че действията на активистите са отговор на провала на Брюксел, чиято военна операция "Маре Нострум" по спасяване на бежанци се оказала неуспешна. В "SOS MEDITERRANEE" отново обявиха колко бежанци са се удавили и заявиха, че продължат да спасяват мигранти и да ги карат в Европа.

С чии пари заселват Стария континент

Противопоставянето на обществените организации на опитите на европейските власти да спрат бежанската вълна и нескриваните им планове да продължат да прехвърлят мигранти в Европа предизвикват много въпроси. Например с чии пари се прави това?
Общите разходи на обществените организации по "преселението на народите" в ЕС са огромни. Например само тримесечният наем на 77-метровия кораб "Aquarius" струва на германската организация "SOS MEDITERRANEE" повече от милион долара. А месечният разход за морско дежурство - 300 хил. евро. И става въпрос само за един кораб от десетина. Основателят на "SOS MEDITERRANEE", морският капитан Клаус Вогел, твърди пред изданието "Икуъл таймс", че организацията се издържа от дарения и набира средства чрез интернет. Доколко това отговаря на истината, не е известно. Но европейското издание "Дисобидиънт медия" и аналитичният център "Gefira" откриха, че не всички активисти по спасяването на мигранти живеят от даренията на редовите европейци. В създаването на мрежа за прехвърлянето на бежанци в Европа ясно се вижда американска следа.
Например малтийската "The Migrant Offshore Aid Station" (MOAS) е основана през 2014 г. от американеца Кристофър Катрамбоун. Той е известен с това, че е работил в Държавния департамент на САЩ и направил кариера като следовател по застраховки (изучавал застрахователни случаи, които предизвикват съмнения) в Ирак и Афганистан. След това създал компанията "Tangiers Group", която се занимава със застраховане и медицинска помощ в извънредни ситуации, в това число в най-горещите точки по света. Тази група за няколко години отваря офиси в 50 страни, а самият Кристофър Катрамбоун по време на президентската кампания м. г. прави най-голямото дарение в полза на Хилъри Клинтън - 416 хил. долара. Между другото MOAS не доставя бежанци в Малта, само в Европа.
"MOAS се ръководи от морски офицер, известен с жестокото си отношение към мигрантите. Тя е собственост на човек, който направи огромни пари благодарение на военните операции на САЩ в Афганистан, в Близкия изток и в Африка. Същите пари, като по един или друг начин бяха спечелени от създаването на хаос в Африка и Близкия изток, който породи бежанската криза, днес се използват, за да доставят африканци без документи в Европа, създавайки проблеми на Италия, Франция, Гърция и Германия. Затова не може да се разбере дали хората на MOAS са честни спасители, или мисията им колкото се може повече да се дестабилизира Европа", отбелязват в "Gefira".
Наистина MOAS се финансира основно от средствата на "Tangiers Group" на Катрамбоун. Но там има например и инвестиции на Джордж Сорос. Както съобщава "Дисобидиънт медия", м. г. организацията е получила 500 хил. евро за "спасителни операции" от най-голямото дружество в света по организирането на обществени онлайн кампании "Аvaaz". То на свой ред е основано от адвокатската група за обществена политика "Moveon", собственост на американския финансист.
Друга организация на Сорос - "Open Society Foundations" - подкрепя хуманитарните организации "Спасете децата" и "Лекари без граници". Общата флота на трите организации е не по-малко от четири кораба.


Неправителствени хуманитарни организации са създали цяла мрежа за доставка в Европа на десетки хиляди мигранти


Хуманитарните организации избират не най-прекия път за спасяване на бежанци


"Aquaruis" е най-големият кораб на доброволците


75-метровият кораб "VOS Prudence" може да приеме едновременно 900 бежанци


Корабът на германската хуманитарна организация "Jugend Rettet" активно действа в Средиземно море


Малтийската MOAS кара бежанците не на острова, а в Италия


70% от бежанците са млади неженени мъже. За какво са й на Европа десетки хиляди такива мигранти?


Близо 1 400 000 мигранти са дошли в ЕС, сочат официалните данни на Евростат. Оказва се обаче, че сирийците сред тях са само една трета - 425 880

Гърция ще ускори връщането на мигранти към Турция

Докато потокът на мигранти без документи към островите в източната част на Егейско море се увеличава с подобряването на метеорологичните условия, гръцкото правителство планира действие, с което да облекчи натоварването върху все по-пренаселените приемни центрове в страната. Това коментира гръцкият вестник "Катимерини".
През идните дни министърът по миграцията Янис Музалас се очаква да издаде документ, насочен към мигрантите, които обжалват отхвърлянето на техните молби за политическо убежище.
Същевременно полицията на островите увеличава усилията за намиране и задържане на мигранти, които трябва да бъдат депортирани в Турция в съответствие със споразумението, подписано между Анкара и Европейския съюз миналата година.
 

 

 

България

  • 21. Ноември 2017 228
    147
    0

    Общинският съветник от ГЕРБ в Сливен Димитър Батаков е ощетил града с над 1 млн. лв. чрез измамна схема за покупка на общински имот. През 2006 г. общината обявява конкурс за продажба на терена под сливенския битак. Площта от 9835 кв. м е с начална цена 950 000 лв., а изискването към купувача е да построи там постоянен пазар за промишлени стоки. Ако собственикът не го направи до 5 години,...


Апис
Всички права запазени "ДУМА"