България излиза от имиджа на морска дестинация
/ брой: 56
България става все по-разпознаваема не само като морска дестинация, но и с алтернативни възможности за туризъм, каза вчера пред БНР служебният министър на туризма Стела Балтова, коментирайки впечатленията си от последните участия на страната ни на двете най-големи туристически изложения в Берлин и Париж. Международните туристически изложения, на които България участва досега, показват, че към страната ни има интерес не само традиционно към морските ваканции, но и към културно-исторически пътувания и семейните почивки, балнео- и СПА туризъм, посочи Балтова. От началото на годината до края на април България участва в общо 28 международни туристически изложения. Представяме се като целогодишна туристическа дестинация, така както е залегнало в маркетинговата програма на България в областта на туризма, каза министърът.
Балтова отчете, че Франция ще бъде една от новите дестинации, които ще започнат това лято да се връщат към България. Данните от немския пазар също са изключително интересни. Най-големият туроператор за България DER Touristik предвижда ръст от 26%, отбеляза министърът. Около 10% е очакваният ръст на руския пазар. Данните показват, че има засилено търсене на детските почивки с включени обиколни турове, както и такива, комбинирани с чуждезиково обучение у нас. Договорено е с руската асоциация на туроператорите да имаме активно участие на тяхната интернет страница, да се създаде онлайн академия за България, да се създадат и уебинари.