Жалбите на потребители се увеличили двойно
/ брой: 54
През последните 5-6 г. жалбите до Комисията за защита на потребителите са се увеличили близо два пъти. През миналата година броят им е 21 500, съобщи вчера председателят на регулатора Димитър Маргаритов. "Това означава, че хората са по-активни, по-добре информирани, защото човек обикновено се обръща за защита към дадена институция, когато знае, че има право на това и когато в повечето случаи се е опитал да си помогне сам, но не е успял", коментира той.
Една трета от жалбите са свързани с проблеми в областта на телекомуникациите. Друга значителна част от оплакванията са в търговията на дребно с електроуреди и битови уреди. "Около 60% от случаите през миналата година са получили благоприятно за потребителите развитие, т.е. не само сме открили нарушения и сме санкционирали търговеца, но сме успели да направим така, че потребителят да усети положителната намеса на органа", обобщи председателят. Жалби до КЗП може да се подават и онлайн, като в този случай във всеки един момент потребителят може да следи нейното движение.