25 Април 2024четвъртък02:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Stelvio – първият в историята SUV на Alfa Romeo с истинско “спортно сърце”

/ брой: 49

visibility 40

инж. Иля Селиктар

В Alfa Romeo моделите се именуват или с женски имена – Giulia, Giulietta, или с номера – 147,156 и т.н. Но най-новият модел на марката носи името Stelvio. Това е името на високопланински проход на границата между Италия и Швейцария, който е сред най-високите и с прекрасни гледки в Европа. През зимата обикновено е затворен, а през лятото на човек може да му се замае главата от многобройните му обратни завои (цели 75) и серпантини. И с него от Alfa са уцелили десетката, демонстрирайки всъдеходно-спортния характер на новия си автомобил.
Моделите на Alfa Romeo са световноизвестни със слогана си “cuore sportivo /спортно сърце – ит.” И наистина е малко учудващо как марката, известна със спортните си модели, се захваща с направата на всъдеход. Всъщност Stelvio не е първият модел на Alfa от категорията всъдеход. В периода 1951-1954 г. е правен приличащият на Jeep модел – AR 51, по-известен като Matta. Но той по никакъв начин не може да претендира за определението “cuore sportivo” с мощността си от 65 к.с. и максимална скорост от 105 км/ч.
Задачата за развитие на модел като Stelvio e била изключително трудна и амбициозна, на фона на отличните спортни модели на марката със спортно-луксозна насоченост. След като си предложил на пазара новата Giulia, пълен провал би бил да изкараш нещо по-лошо от нея. А със Stelvio марката е постигнала дори нещо повече – освен спортното сърце са добавили и всъдеходни възможности. За целта новият модел е развит върху платформата Giorgio както и Giulia, която няма аналог сред останалите в концерна FCA.
В купето богато е използвана високоякостна стомана, комбинирана с алуминиеви елементи в търсене на възможно най-ниското тегло за машина с пълно задвижване. Но и тук има изненада – карданът на автомобила е от ... карбон, отново за икономия на тегло. Алуминиеви са покривът, елементите на окачването, предният капак, калниците, вратите и задната врата.
Пропорциите на Stelvio – дължина 468, ширина 216 и височина 167 см, подчертават компактността, здравината и динамизма на модела. Външността му е перфектна еманация на традиция в дизайна и спортно излъчване, свързвайки го с историческата традиция на марката. Миксът се е получил много добре – новост и история, пропорция, простота и високо качество на изгледа. Налице е избор от 13 външни цвята и 13 различни по рисунък джанти, подчертаващи силуета на машината.

Същата спортна елегантност продължава в интериора, който е опростен, стилен и изпипан като костюм по мярка от премиум материали – кожа, истинско дърво и платове, избрани заради добрия си визуален изглед и приятна на допир повърхност.
За Alfa винаги шофьорът е бил и си остава на първо място, местоположението му е перфектно, нагласите на спортния кожен волан и седалката са много добри. Налице са два дисплея – в таблото пред водача за основната информация (3,5” или 7”) и в центъра (6,5” или 8,8”) с интегрирана 3D навигация развита в партньрство с Magneti Marelli. Alfa Romeo Stelvio осигурява на пътниците си италианска гостоприемност в средноразмерен премиален SUV – интериорът е ексклузивен, елегантен и изпълнен с вкус. Пространството вътре е достатъчно просторно, комфортът се подсигурява от двузонален автоматичен климатик, инфотеймънт системата Alfa Connect с 8, 10 или 14 високоговорителя (последното на Harman Kardon) според нивото на версията. Багажникът осигурява 525 литра място за товар, задната врата е с електрическо задвижване, което осигурява осем различни програмируеми нива на отваряне, извършвано от кръговия селектор Alfa Rotary на централната конзола.
Позицията на водача е с 20 см по-висока от тази при Giulia,което е резултат от повдигането на пода със 70 мм, по-високите гуми и поставянето на седалката по-високо спрямо пода с 12 см. С пет сантиметра е увеличена и предната следа на колата заради използването на по-дълги носачи.

Целта на създателите на автомобила е била той да се кара като спортен автомобил, а не като типичен SUV. И в истинската традиция на Alfa Romeo новият автомобил има впечатляващо пътно поведение, достойно за истински спортен автомобил. То се осигурява от идеалното разпределение на теглото между осите от 50:50, най-късото предавателно отношение в пазарния сектор на колата от две завъртания на волана от край до край, прецизното окачване, ползващо ексклузивната технология AlfalinkTM. Към всичко това Stelvio добавя технологията за задвижване на четирите колела Q4 на марката, която по поръчка може да получи и механичен самоблокиращ заден диференциал. Иначе по принцип автомобилът се задвижва 100% отзад, а при нужда прехвърля до 50% от въртящия момент на предния мост.
Освен с впечатляващ дизайн и отлично пътно поведение, Alfa Romeo Stelvio поддържа спортния си характер с гама от двигатели – 2-литров турбобензин 280 к.с. и 2,2-литров дизел, 210 к.с.. Те се комбинират с осемстепенна автоматична трансмисия и пълно задвижване Q4. Двигателите са от новото поколение изцяло алуминиеви, четирицилиндрови иновативни машини, правени в заводи в Италия – бензиновите в Тремоли, дизелите в Пратола Сера, осигуряващи топ-показатели на класовете си. Само един пример – двулитровият турбобензин с мощност 280 к.с. е най-добър в класа по отношение на ускоряване на колата – от 0 дo 100 км/ч за 5,7 секунди. Моторната гама ще бъде допълнена скоро още с вариант на двулитровия бензинов с мощност 200 к.с. и на дизела 2,2 л с мощност 180 к.с., като и двата ще осигуряват задвижване 4х4 и ще се куплират със същата осемстепенна автоматична кутия на ZF. Вариантът дизел 180 к.с. ще се предлага и със само задно задвижване. За тези пък, на които не им стигат горните показатели, налице е вариантът Quadrofoglio с мощност от 510 к.с. на 2,9-литровия, турбо V-6 и със стандартно адаптивно окачване. За този вариант от Alfa осигуряват ускоряване от място до 100 км/ч за 3,9 секунди!

Като всеки премиум съвременен автомобил, така и Alfa Romeo Stelvio предлага голям брой системи за пасивна и активна безопасност. Най-важната сред тях е системата за подпомагане при спиране (Integrated Brake System (IBS)) - иновативна електромеханична система, комбинираща контрола върху стабилността и традиционното серво на спирачките, за да се осигури точният отговор на приложеното усилие върху педала за постигане на рекордно къс спирачен път. Естествено, налице са системите за предупреждение за сблъсък и автономно спиране при критична ситуация, за напускане на линията на движение, за наблюдение на мъртвите зони, за напречно приближаващи се хора или мепесе от двете страни на колата. И накрая, но не на последно място, активният крузконтрол автоматично нагласява скоростта на движение според околните пътни условия.
В зависимост от пазарите моделът ще предлага три версии - Stelvio, Super и Business). Вариантът Stelvio е със 17-цолови джанти, 8-говорителя, черни текстилни седалки, спирачки с Integrated Brake System (IBS), Lane Departure Warning (LDW), Forward Collision Warning (FCW) с Autonomous Emergency Brake (AEB) и откриване на пешеходци, паркинг сензори, крузконтрол, електрическа задна врата и сензори за дъжд.
Версията Super е още повече оборудвана с допълнителни неща в екстериора и интериора, като 18" алуминиеви джанти, седалки от технокожа и плат в три разцветки – черно, черно и кафяво и черно и червено, както и три опции за таблото – черно, черно/кафяво или черно/червено. За Stelvio Super ще може да се поръчва допълнителен луксозен пакет с кожени седалки в черно, кафяво, червено или бежово, с електрическо нагласяване и подгряване, както и с апликации от истинско дърво. Налице ще е и Спортен пакет, включващ подгреваем волан, седалки спортен тип в черно, червено или кафяво с електрическо нагасяване и подгряване, алуминиеви вложки и стоманени педали.
За корпоративните клиенти е развита специфичната версия Stelvio Business. Тя е само с дизелов двигател, навигация 6.5" Alfa Connect 2D Nav, 35 W B-Xenon предни светлини и електрически сгъващи се огледала.
И накрая какво? С толкова много ДНК от истинските алфи Stelvio e наистина добър автомобил и може би най-накрая марката ще предложи автомобил, който да не се купува само със сърце, но и с разум. Колата е достатъчно спортна и с почти същото пътно държане като Giulia, но е с много повече практичност и вътрешен обем. От Alfa определено са свършили отлична работа по събирането на едно място на “cuore sportivo” в тялото на истински SUV. Който си заслужава от всяка страна...

 

Ако промените минат, ще има помощи за фермерите

автор:Дума

visibility 354

/ брой: 78

АЯР даде постфактум лиценз за горивото на "Уестингхаус"

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 78

Евтиният роуминг остава поне до 2032 г.

автор:Дума

visibility 370

/ брой: 78

ЕП узакони правото на ремонт след края на гаранцията

автор:Дума

visibility 362

/ брой: 78

Великобритания гони бежанците в Руанда

автор:Дума

visibility 297

/ брой: 78

200 мощни земетресения в Тайван за 12 часа

автор:Дума

visibility 480

/ брой: 78

Учителите в Белгия искат по-голям бюджет

автор:Дума

visibility 318

/ брой: 78

Китай насърчава ядрената енергетика

автор:Дума

visibility 285

/ брой: 78

Марионетка на задкулисието

автор:Александър Симов

visibility 388

/ брой: 78

Новите реалности

visibility 291

/ брой: 78

За БСП честно и откровено

visibility 403

/ брой: 78

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ