19 Април 2024петък16:47 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Крум Дончев:

Две-трети от поръчките в НКЖИ са отишли в няколко компании

Модернизацията на жп инфраструктурата трябва да бъде съпроводена от пълна прозрачност при обществените поръчки

/ брой: 47

автор:Дума

visibility 36

Официална статистика сочи, че при НКЖИ (Национална компания "Железопътна инфраструктура") две трети от поръчките на стойност около 384 млн. лв. през последните 4 години са отишли в едва няколко компании. Това каза Крум Дончев, член на БСП и експерт в Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в Народното събрание, цитиран от "Фокус". "По отношение на ЖП инфраструктурата ни има още доста работа, която трябва да бъде свършена - модернизация на част от мостовете и тунелите, на осигурителните, телекомуникационните и енергозахранващите системи, на осъвременяване на технологиите и покриване на изискванията за оперативна съвместимост. Въпросната модернизация трябва да бъде съпроводена от пълна прозрачност при обществените поръчки. Ако се осигури прозрачност и обективност в усвояването на тези средства, това би довело до задвижване на влаковата композиция в правилния коловоз", заяви Дончев.
Според него проблемите в двете дружества - "БДЖ - Пътнически превози" и "БДЖ - Товарни превози", са доста сериозни. Дефицитът под формата на недостиг на локомотиви, морално остаряла техника, намаляване броя на влаковете по различни направления, отлив на пътници, непокрити задължения, недостиг на кадри, изискват интегриран, професионален подход за тяхното разрешаване, каза той.
По думите на Дончев железопътният сектор е от приоритетно значение и за националната сигурност на страната ни, следователно запазването на държавната собственост в този сектор е от висока важност. "За съжаление, в най-новата ни история дясно ориентираните правителства не спомогнаха за развитието на жп сектора в България. Дори бих казал, че политическото внимание на последните кабинети бе ориентирано далеч в друга посока и вместо българската железопътна мрежа да заеме достойно своето стратегическо място като част от Европейската железопътна система, това неглижиране дестабилизира сектора и го превърна в едва оцеляващ", коментира Дончев. Той заяви, че актуалното състояние на жп мрежата ни е лошо, а системите остарели, което намира своето негативно приложение в сигурността на пътниците и товарите, в комфорта на услугите, времепътуванията, и експлоатационните разходи. Според него инфраструктурните такси са несъразмерно високи спрямо качеството на услугите.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 296

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 402

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 361

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 282

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 277

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 233

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 288

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 264

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 278

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ