Тристранният съвет се заема с проблемите на "Русенска корабостроителница"
/ брой: 47
Областният съвет за тристранно сътрудничество се заема с проблемите на "Русенска корабостроителница Запад" АД. Причината е, че 102 души от предприятието са в неизвестност какво се случва с работните им места, след като заводът бе запечатан от съдия-изпълнител, предаде БГНЕС. Преди повече от десет дни русенската корабостроителница бе запечатана от частен съдебен изпълнител, работниците са в принудителен престой от две седмици, а от три месеца са без заплати. Заради натрупан дълг от над 100 хил. лева ръководството на предприятието преди два дни спря тока в района и така блокира работата на пристанище Запад и още три частни фирми.
Христо Йорданов, който работи от 40 години в корабостроителницата, сподели, че в момента има много клиенти, които не могат да бъдат обслужени заради затварянето на завода. Имаме кораби, в момента вдигнати на стапела, имаме съдове, готови за спуск от стапела, има кораби, които стоят по Дунава с пробойни, с включени помпи да не потънат и чакат да дойдат на ремонт в завода. Сега предстои вдигането на един символ на България - кораба "Радецки", а заводът е затворен и корабът не може да бъде ремонтиран. Работя от 1978 г. в това предприятие, имало е години, когато сме ремонтирали по 20 кораба годишно, работили са по 1500 човека на щат към завода и още 500-600 подизпълнители, каза още Христо Йорданов.
Работниците не са получавали заплати от три месеца и нямат никаква информация за бъдещето на завода, въпреки че са наясно, че има теглени и необслужени кредити. Заводът е един от големите длъжници на КТБ и има искане да бъде обявен в несъстоятелност. От синдикатите обаче смятат, че е възможно да се направи дългосрочна програма за обезпечаване връщането на кредитите, тъй като реално има работа и поръчки. Работниците имат опасения, че не ги допускат в завода, за да може част от оборудването да бъде продадено, а друга част - нарязано за скрап.
Фирмата "Русенска корабостроителница Запад АД" е основана през декември 2013 г., а през февруари 2014 г. получава кредити от 28,5 млн. евро и купува търговското предприятие Русенска корабостроителница. То е заложено пред КТБ, която преди 9 месеца подаде иск фирмата да бъде обявена в несъстоятелност, след което беше назначен синдик.