Около 70 млн. лв. били необходими за туристическа реклама
/ брой: 37
Около 70 млн. лв. трябва да се заделят за реклама на туризма ни, смята председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин. Той направи сравнение между България и Хърватия като материална база. Адриатическата страна обаче заделя 100 млн. евро за реклама годишно, които се връщат в хазната стократно, каза той вчера пред Блумбърг тв България. Това е капацитетът, който можем да реализираме, ако си сравним часовника с новите тенденции, обясни Рагин. Според него България трябва да покани най-добрите международни експерти по маркетинг и туроператори на дискусия за ноу-хау как да рекламираме туризма си, за да има възвращаемост. Има много добри практики, които можем да използваме, каза вчера Рагин пред Блумбърг тв България. Пътят не е да се рекламираме като нискобюджетна дестинация, категоричен е той.
И за предстоящия летен туристически сезон ще има недостиг на работна ръка, прогнозират хотелиерите край морето. За да бъде решен проблемът, те ще търсят кадри основно от Молдова и Украйна, където заплащането е колкото у нас, посочват представители на туристическия бранш пред БНТ. Българският бизнес не може да разчита само на тези работници, защото все пак те трябва да знаят и български език, каза Стоян Маринов от Варненската туристическа камара. Чужденците ще бъдат назначавани като кухненски персонал, камериери, помощници на рецепция. През миналата година близо 500 души от Молдова и Украйна са работили по Северното Черноморие като стажанти.