Експерт:
Опасните тунели могат да се ремонтират за 18 месеца
/ брой: 33
В средносрочен план най-опасните тунели би следвало в рамките на максимум 18 месеца при наличието на финансов ресурс да бъдат приведени в ред, ако няма обжалване на процедурата. Това заяви по Българското национално радио инж. Стефан Чайков, бивш директор на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). По думите му системната липса на средства в АПИ не дава възможност на нито един ръководител да изгради дългосрочна стратегия. Чайков каза, че докато е бил директор на АПИ, е подготвена програма за внасяне в МС с предложение за заемно споразумение със Световната банка за отпускане на около 100 млн. лева за ремонт на около 70 най-опасни мостови съоръжения. Специално проучване тогава е набелязало опасните виадукти и мостове. Идеята е била с този заем да се осигури ускорено финансиране на ремонтните дейности по тези съоръжения. Според Стефан Чайков са правени опити програмата да бъде представена на Министерството на финансите, но второто правителство на Бойко Борисов е неглижирало държавните инвестиционни заеми в частта им, които засягат АПИ. Той е на мнение, че един от проблемите на тунелите е осветеността. Всички тунели по новите магистрали отговарят на изискванията за осветление. Не е вярно, че новите норми поставят по-високи изисквания към осветлението, подчерта пред БНР доц. Красимир Велинов от Минно-геоложкия университет "Св. Иван Рилски", който е проектант на новото осветление в тунел "Ечемишка". Като проблем той посочи тунела над "Траянови врата", където системата на осветлението е амортизирана - лампите са изгорели или са замърсени, защото не е правен ремонт повече от 12 години.