КЗП глоби онлайн търговци, подвеждали потребители
/ брой: 32
Сред най-често срещаните нелоялни практики при онлайн търговците са фалшивите намаления и неспазените уговорки за срока или цената на доставките. За това предупреждава Комисията за защита на потребителите (КЗП). Комисията дава пример с онлайн магазин за облекла megz.eu, който в редица случаи не е доставил поръчките в срок. За кратък период от време няколко клиенти на търговеца са подали оплаквания в КЗП, че покупките се бавят повече от месец, въпреки че в условията за доставка е посочен срок до пет работни дни. В жалбите си потребителите посочват, че са предпочели този сайт поради по-краткото време за получаване на покупките и прилагат документи, удостоверяващи забавянето, информира комисията. Електронният магазин www.printed-bags.net според комисията е заблуждавал клиентите, че при пазаруване на стойност над 100 лв. доставката е безплатна до всяка точка на страната, което не отговаряло на истината. Жалба на потребител и проверка са установили, че търговецът не спазва въведените от самия него условия за безплатна доставка. Друга забранена и санкционирана от КЗП нелоялна практика е на онлайн търговеца "Оптима МКБ" ЕООД (www.apteka-optima.com), който е подвеждал клиентите си с фалшиви отстъпки за козметика и хранителни добавки. Поръчките пристигали без намалението в цената на продуктите с извинението, че складовата наличност е изчерпана и доставката е на редовната цена.
Повторни проверки на КЗП са установили, че търговците са отстранили нарушенията. Независимо от това на всеки от тях са наложени предвидените в закона санкции - от 1000 лв. до 30 хил. лв., които дружествата обжалват. През 2016 г. КЗП е забранила близо 300 подобни на тези и други нелоялни търговски практики в различни сфери на икономиката.