26 Април 2024петък19:07 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Новости около “народния” Tesla Model 3 и какво означава логото на марката

/ брой: 29

автор:Дума

visibility 115

Електрическият автомобил Tesla Model 3 без съмнение е най-очакваният нов модел в съвременната автоиндустрия. Колата беше показана като прототип през миналия април и незабавно предизвика незапомнено сериозен ажиотаж сред поклонниците на “зелените” автомобили. От миналия август досега компанията е събрала 400 000 депозита от по 1000 долара, дори от хора, които изобщо не са виждали колата на живо.


Обещаната цена на автомобила е $35 000, преди от нея да се приспаднат федералните и местни данъци, както и отстъпките за екологичност. В крайна сметка намалението на първоначалната цена е около 7-8 хиляди долара, което прави колата далеч по-достъпна от досегашните модели на марката, които също се радват на сериозен успех, най-вече в Щатите, въпреки че и у нас може да се видят няколко коли Tesla Model S и X с цени от около 100 000 долара.
Срещу тези пари се получава работещ само на ток автомобил с доста добри динамични качества и пробег с едно зареждане от около 500 к. От компанията обещават да произвеждат по половин милион автомобила годишно от следващата година нататък. Въпреки че измина почти цяла година от първото представяне на модела лично от собственика и управител на най-напредничавия автопроизводител в света – Елън Мъск, все още не се знаят много подробности за него.
Стилът на автомобила е близък до този на досегашния бестселър Model S. Подобно на по-големия и скъп модел и Model 3 предлага два багажника отпред и отзад. Стандартното задвижване е на задните колела, но като опция се предвижда и пълно задвижване с два отделни електродвигателя, отново както при по-големия модел. За разлика от него обаче местата са само пет, а не седем.
Традиционно за Tesla, Model 3 има голям тъч-скрин екран в средата на предното табло, а не приборно табло пред водача. Но Мъск подчерта, че може би това няма да е окончателното решение на интериора.
Много интересен момент е, че динамичността на напълно електрическия модел няма да отстъпва на тази немските луксозни спортни модели като BMW 3-Series и Audi A4. По всяка вероятност ще се предложат варианти с различни по капацитет акумулатори, което ще се отрази както на пробега на колата, динамичността, така и на нейната цена. Model 3 щех предлага още възможност за бързо презареждане на акумулаторите си с прав ток, използвайки собствения стандарт на Tesla развит за целта.
Собствениците на Model 3 обаче ще трябва плащат такса за използването на публичните зарядни станции на компанията, а серийното производство на модела трябва да стартира по план през лятото, като до края на годината трябва да се направят 100 000 коли.
Това е сериозна задача, като се има предвид, че миналата година Tesla успя да произведе само 84 000 коли. Имайки предвид огромната маса от желаещи да си закупят новата кола, прогнозите са, че те ще трябва да изчакат около две години, за да се доберат до нея.
Интересно е да разберем как Мъск обяснява емблемата на автомобилите си. Това е важен въпрос, защото тя е неотменима част от колите и трябва да е разпознаваема толкова, колкото самите те, пък дори и повече. Това прави задачата за създаване на ново лого доста отговорна, трудна и важна. Специално това на Tesla не е анонимно, но не грабва незабавно окото. Прилича на стилизирано “Т”, което е напълно логично. Според Мъск това всъщност е разрез на един електромотор с неговия ротор и статор, колкото и опростено да звучи това.
Логото прилича и на това на космическата компания SpaceX на Мъск, която проектира и строи космически кораби, където пък Х-ът е стилизирани ракетни траектории. И двете лога са дело на дизайн студиото RO-Studio, от Ню-Джърси a design firm based in New Jersey. Доста по-различно е логото на третото предприятие на Мъск SolarCity, което изобразява графично слънце, намеквайки за енергийния източник на компанията за слънчеви панели. Всъщност тази компания не е основана от Мъск, а закупена от него заради очевидната връзка между слънчевите енергоизточници и бизнеса с акумулатори на компанията. Всичките три компании сочат, че предприемачът вижда Tesla като нещо повече от обикновен автомобилен производител. За това намеква и скорошното й преименуване - от "Tesla Motors на само  "Tesla Inc." Интересен момент около името е и това, че едва миналата година след десет години съдебни битки компанията успя да придобие правата върху домейна "Tesla.com" от предприемчив китайски бизнесмен.

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 268

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 282

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 248

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 317

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 278

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 208

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 300

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 296

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 259

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 267

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ