02 Юни 2024неделя20:02 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На БДЖ не достигат локомотиви, но разпродава

Заради липсата на инвестиции нямало как компанията да е на ниво, оправдават се от ръководството

/ брой: 10

автор:Дума

visibility 42

"Основният проблем на БДЖ в момента е липсата на локомотиви. Имаме 20 повредени локомотива от удари в преспите", каза преди ден пред Нова телевизия Димитър Костадинов, управител на БДЖ "Пътнически превози". По думите на Костадинов от 25 години не са правени ремонти на локомотивите. Според него има няколко варианта да се справят с проблема, като единият е спиране на железопътния транспорт, както се прави в други държави. Той допълни, че имат 580 влака, които се обслужват с минус 10-20 локомотива.
Същевременно изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров призна, че се продават локомотиви, тъй като не са в употреба. "Те са излишни и не са необходими за дейността на БДЖ. Те носят допълнителен разход. 41 млн. лева са платени на кредиторите от продажба на излишни активи", коментира той. По думите му проблемът е, че железницата се нуждае от инвестиции, но и задълженията трябва да се погасят. Според него "реформата е извършена".
"От шест години тече тежка реформа в БДЖ. Това е фирма с огромна задлъжнялост. Извадени са 559 млн. лева. Ако тези пари бяха останали в компанията, щяхме да купим 30 нови мотрисни влака", заяви Владимир. Няма как, при тази ситуация, компанията да е на ниво. През това време не е направена нито една инвестиция, каза той. Попитан клиентите ли са виновни за това, той отговори, че те се извиняват на хората, но няма какво да се направи.
Ден по-рано на пресконференция от ръководството на БДЖ поискаха да има и план Б за осигуряване на финансиране за стабилизирането на компанията в случай на проблеми с концесията. "Ако концесията не се случи, трябва да има резервен вариант на ниво държава, каза Владимиров. По думите му може да се вземат пари от друга сфера, като се ползват излишъци, или през бюджетния дефицит, но на всяка цена трябва да се търси механизъм за решаването проблема.
Протестът на пътници срещу закъсняващ влак пък бе сравнен от ръководството на БДЖ с тероризъм. Миналият четвъртък вечерта около 60 души от пътническия влак за Мездра, който закъснял за пореден път с над 90 минути, препречиха пътя на експреса София - Горна Оряховица при софийския кв. "Илиянци". От БДЖ поясниха, че някои от протестиращите са легнали на релсите. Машинистът е успял да спре на 2 метра от хората и по чудо бил избегнат сериозен инцидент. По повод инцидента ръководството на БДЖ дори поиска законови промени с по-строги наказания.
Пред бтв машинистът на блокирания влак Атанас Чопаков разказа важни подробности, които хвърлят допълнителна светлина около инцидента на "Илиянци". Той обясни, че е имал сигнализация за преминаване на гарата без спиране, а хората на релсите са били застанали в неосветената част на гарата, където не се вижда, че има пътници. При скорост 60 км в час на влизане в гарата той вижда светлинен знак от фенерче. Сигналът е подаден от негов колега, който по случайност бил сред пътниците. "Щеше да се случи много голяма трагедия. На фона на 60-70 човека пред линията и аз успях да спра на 2 метра, какво можеше да стане, ако не можех да спра, ако ми трябваха още 10 метра", коментира Атанас Чопаков. Той каза, че сред хората е имало и такива, които са били в нетрезво състояние и дори не са помръднали при наближаването на влака. Служителите на гарата обаче не са реагирали. Заради бездействието Чопаков настоява за сериозно разследване.

Личните карти поскъпват почти двойно

автор:Дума

visibility 964

/ брой: 101

Въвеждат таван на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 953

/ брой: 101

Газът от Азербайджан ще покрие 81% от вноса през юни

автор:Дума

visibility 831

/ брой: 101

Животновъди блокират Подбалканския път

автор:Дума

visibility 813

/ брой: 101

Сигнално действие в ядрената сфера

автор:Дума

visibility 992

/ брой: 101

Българи в затвора за измама на Острова

автор:Дума

visibility 944

/ брой: 101

Фетхуллах Гюлен бил отвлечен в САЩ

автор:Дума

visibility 1121

/ брой: 101

По-високи мита за зърното от Русия и Беларус

автор:Дума

visibility 883

/ брой: 101

Здравето като бизнес

автор:Таня Глухчева

visibility 968

/ брой: 101

Идеология в технологията

visibility 1004

/ брой: 101

Най-важно е да не губиш връзката с хората

автор:Юлия Кулинска

visibility 1183

/ брой: 101

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ