Книгите са любимите подаръци на виенчани
88% от жителите на австрийската столица харчат средно 350 евро за коледни изненади
/ брой: 193
Тази Коледа 1,4 млн. виенчани ще похарчат около 11 млн. евро за подаръци, като на първо място сред предпочитаните армагани отново са книгите: 48% от анкетираните ще ги сложат под елхата. Ваучерите продължават да са на втора позиция в класацията. Дрехите като подарък се придвижват с една стъпка напред и тази година се оказват на трето място, преди играчките. Сред търсените коледни изненади са козметика, бижута и билети за концерт или опера и театър. Новият хит сред тях т.г. са спортните артикули. Въпреки че парите в брой не излизат от мода като коледен подарък, те продължават да губят от значението си. Само 4 на сто от виенчаните планират подаръци, свързани с пътувания или почивки - значително по-малко, отколкото през предните години.
71% от жителите на австрийската столица се вдъхновяват за избор на армаган по търговските улици. Разглеждането на витрини все още е популярно, дори във времената на онлайн пазаруването. На второ място сред най-често използваните източници на информация за пазаруване на подаръци по Коледа е интернет, който се използва от 53% от участвалите в проучването. Социалните медии също са популярни предимно сред младите виенчани с цел информация и вдъхновение за коледни подаръци. Същевременно рекламните брошури губят позиции като информационен източник. Повечето жители на австрийската столица искат да купят подаръци по търговските улици на Виена и кварталите, в които живеят или работят.
Според проучване, направено по поръчка на Стопанската камара на Виена, потребителите над 15 години не показват спад в планове си за пазаруване по Коледа. Планираните разходи за рождественски армагани са на миналогодишното високо ниво - очакванията са, че виенчани ще отделят за целта средно по 350 евро от бюджета си. За 50% от анкетираните (а това е повече, отколкото през миналата година) купуването на коледни подаръци има голямо значение. Виенските търговци поглеждат към коледната търговия през 2016-а с премерен оптимизъм. 28% очакват покачващи се обороти за Рождество в сравнение с 2015 г., 46% мислят, че ще достигнат високото ниво от миналата година.