Колела
Русия с нова стратегия за автопрома си до 2025-а година
/ брой: 288
Стратегията на руското правителство за развитие на автомобилната промишленост на Руската федерация трябваше да е в сила до 2020-а година. Но промените в икономическата ситуация наложиха нови уточнения на приетите преди и одобрени подходи за развитието на автопрома. Това стана ясно от думите на министъра на промишлеността и търговията на Руската федерация Денис Мантуров на заключителното заседание на Обществения съвет към министерството.
Основна тема на обсъждането е била каква трябва да е стратегията на автомобилната промишленост и производството на автокомпоненти в периода до 2025-а година. Документът за това беше представен за пръв път пред обществеността, новата стратегия заменя веднага старата. Според министър Денис Мантуров, “изменилите се макроикономически условия, факторите на глобалната конкуренция, технологическите насоки заедно изискват корекция на одобрените по-рано подходи за развитието на руския автопром”. В Русия местните автопроизводители и световните автоконцерни вече разполагат с производствени мощности, позволяващи да се правят 3,2 милиона автомобила годишно. Но като цяло руската автоиндустрия си остана насочена към вътрешното потребление, а заради сериозно намалялото търсене се получи и намаляване натоварването на заводите до 40–45%.
За да се обърнат нещата по посока на интензивен ръст, трябва да се решат няколко задачи, отбелязва министърът. Според него две са основните направления в Стратегията-2025. Първото се отнася до експорта, където правителството е подготвило дългосрочна програма за подкрепа на производителите за излизането им на външни пазари. Предвижда се към края на 2018-а година да се увеличи експортът на автомобилите един и половина пъти.
Второто ключово направление е стимулирането на производството на автокомпоненти на всички нива, като се намали максимално зависимостта от чуждестранни доставки, включително и за леките автомобили, при които нивото на локализация сега варира от 30 до 55%. За решаването на тази стратегическа задача правителството иска от производителите да се заемат максимално със създаването на нов “сценарий за изследвания и разработки”.