25 Април 2024четвъртък15:27 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Stelvio – първият SUV на Alfa, атакува топ-германците в сектора

/ брой: 264

автор:Дума

visibility 27

Първият кросовър на прочутата италианска спортна марка – моделът за 2018-а година Alfa Romeo Stelvio, е поредната надежда на не особено добре представящата се през последните години марка на групата Fiat Chrysler (FCA) за връщане на печеливши пазарни позиции, и то в световен мащаб. Новата машина идва с качества и оборудване, което говори за намеренията й да атакува най-силните играчи в сектора на спортните и луксозни всъдеходи – трите големи немски марки – Mercedes, BMW и Audi.
Името на машината – Stelvio, е взето назаем от страховит високопланински проход в Италианските Алпи и определено също съдържа сериозен намек за качествата на автомобила. Той е развит върху новата модулна платформа на алинаса FCA, наречена Giorgio, която вече е използвана в спортния седан Alfa Giulia.
Alfa Romeo Stelvio ще се произвежда в завода на алианса в Касино, Италия, и направи вече световния си дебют в сряда на автосалона в Лос Анджелис. Очаква се колата да влезе в продажба някъде по средата на следващата 2017-а година. Тогава тя ще се предлага в 13 различни външни цвята и с впечатляващ брой варианти на вътрешно обзавеждане. Цените засега не са обявени.
Италианската марка Alfa Romeo е поредната засега луксозна марка след Porsche, Jaguar, Maserati и Lamborghini, която излиза извън традиционната си моделна политика заради непрекъснато растящата популярност на автомобилите тип SUV и кросовърите от всякакъв вид и калибър.
Ръководството на Fiat Chrysler разчита страшно много на Stelvio да придаде сериозен тласък на марката Alfa Romeo, която определено не може да се похвали с големи производствени и продажбени резултати. С особена сила това важи за пазарите отвъд океана, където спадът на продажбите е драстичен и като проценти, и като реални бройки - -23% и едва 441 продажби от началото на годината досега, повечето от които са на моделите Alfa Romeo 4C coupe и 4C Spider.
Италианците се върнаха на пазара зад океана в края на 2014-а година след двадесетгодишно отсъствие и страшно разчитат на Stelvio да привлече новото поколение купувачи, както и досегашни почитатели на конкурентните немски марки.
Задачата пред италианците днес е потребителите не само в Щатите, но и в останалите пазари отново да припознаят марката Alfa Romeo и появата на всъдехода им Stelvio е най-добрият начин тя да бъде изкарана отново на вниманието на аудиторията и купувачите на автомобили от бързо растящия сегмент на премиум-кросовърите.
Fiat Chrysler е инвестирал вече над 6 милиарда долара за увеличаване на моделната гама на Alfa, като пазарната цел на това огромно финансово, техническо и производствено упражнение е да се генерират над 400 000 продажби на марката Alfa Romeo през 2018-а година. Специално за модела Stelvio очакванията са да поеме лъвската част от тези реализации.
Босът на марката Рейд Биланд сподели, че Stelvio ще превъзхожда немските си конкуренти по оборудване, динамика и качества на управление.
“Причината, заради която хората ще купуват нашия средноразмерен нов SUV, е в това, че ще получат изумяваща пътна динамика и управление. Всеки автомобил, който Alfa прави, трябва да притежава именно такива качества, и новият ни модел няма да разочарова никого и никога.”
Естествено, задвижването на Alfa Romeo Stelvio е тип 4х4, в трансмисията са използвани диференциали, разпределящи въртящия момент на мотора според нуждите индивидуално към всяко колело за отлично сцепление и стабилност, докато останалите подобни системи стандартно работят с прехвърляне на 60% към предната ос.
Stelvio излиза на пазара с избор между два двигателя. Базов е двулитровият, бензинов, редови, четирицилиндров, с директно впръскване на горивото и мощност 280 к.с. и максимален въртящ момент от 415 Нютонметра. Топ-вариантът Quadrifoglio е с 2,9-литров, битурбо, V6 мотор, който предлага мощност от 505 к.с. и максимален въртящ момент от 600 Нм. Тези показатели са достатъчни машината да се изстрелва от място до 100 км/ч за 3,9 секунди. Двигателят V6 предлага опция за спиране на половината от цилиндрите от работа, когато не се изисква пълно натоварване на мотора, с цел повишаване на горивната икономичност.
В интериора си Stelvio споделя доста неща от кабината на Giulia като климатконтрола, волана с плоска долна част и лостчета за смяна на предавките, системите за свързване Apple CarPlay и Android Auto за развлекателната инфотеймънт система. Налице е типичната за новите алфи шайба за смяна на динамичните режими на работа при движението, сред които е и “състезателният” (Race mode) за топ-вариантите на марката Quadrifoglio. Втори ротационен ключ, разположен на централната конзола, управлява режимите на работа на инфотеймънт системата.



 

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 250

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 262

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 259

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 240

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 268

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 204

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 296

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 250

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 259

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ