20 Април 2024събота15:20 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

В Русия

Създават пулсиращ реактивен двигател

Разработката се води паралелно с проекта за перспективен двигател от втори етап („Изделие 129") за изтребителя Т-50 (ПАК ФА)

/ брой: 81

автор:Желязко Тенчев

visibility 7856

Научно-технически център, филиал на научно-производственото обединение "Сатурн", се занимава със създаването на пулсиращ въздушнореактивен двигател. Това, както съобщава ИТАР-ТАСС, е заявил управляващият директор на "Сатурн" Иля Фьодоров.
Разработката се води паралелно с проекта за перспективен двигател от втори етап ("Изделие 129") за изтребителя Т-50 (ПАК ФА).
По думите на Фьодоров, "Сатурн" работи "по перспективни самолети от следващ етап", които е възможно да бъдат безпилотни. За разработката от какъв именно вид пулсиращ двигател става дума, Фьодоров не е уточнил. Засега са известни три вида пулсиращи двигатели - клапанни, безклапанни и детонационни.
Принципът на работата на тези силови установки се заключава в периодичното подаване в камерата на гориво и окислител, където протича възпламеняване на горивната смес и изтичане на изгорелите продукти през соплото, като се образува реактивна тяга. Смята се, че пулсиращият двигател е прост и евтин за изработване.
Пулсиращият въздушно- реактивен двигател е изобретен в края на XIX век от шведския инженер Мартин Виберг. Получил е своето развитие по време на Втората световна война и серийно се е използвал на немските крилати ракети Фау-1. Тези ракети са снабдени с двигател Argus As-014, производство на компанията Argus-Werken. Силовата установка е отстъпвала по своите характеристики на използваните в това време авиационни двигатели, но била евтина и проста за производство.
В момента няколко крупни отбранителни фирми в света се занимават с изследвания в областта на създаването на високоефективни пулсиращи реактивни двигатели. В частност, работи се водят от френската компания SNECMA и американските General Electric и Pratt & Whitney.

 

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ