Проблемите преследват А-400М
Военнотранспортният самолет на "Еърбас" страда от сериозни дефекти в двигателите
/ брой: 153
Близо година след катастрофата на един от военнотранспортните самолети А-400М край испанския град Севиля проблемите с двигателите продължават да преследват отрочето на "Еърбъс". Френският уебпортал 360opex съобщи, цитиран от руския портал за военна информация bmpd, че два от предадените на германските ВВС самолети са приковани на земята. Тази информация бе потвърдена и от германското министерство на отбраната, което отбелязва, че са били открити пукнатини в механизми, управляващи работата на турбовинтовите двигатели. Двата самолета А-400М са първите доставени за Германия съответно през 2014 и 2015 г. и нальотът им е достигнал 365 и 189 часа.
Проблемите с двигателите ТР-400 на "Еърбъс" А400М бяха признати още април т.г. от компанията производител. Проблемът с военнотранспортния самолет стават остри за германците, защото те се готвеха да извадят от употреба до 2020 г. всички остарели транспортни самолети С-160 "Трансал". Франция вече поръча в САЩ четири самолета С-130J "Супер Херкулес", два от които със система за дозареждане на хеликоптери във въздуха, за да компенсира забавянето на доставките на А-400М. Очаква се подобна крачка да направи и Германия. През май т.г. министърът на отбраната на Германия Урсула фон дер Лейен заяви, че Берлин може да поиска от "Еърбъс" компенсация за загубите, причинени от закъснението в производството на самолета. Към днешна дата Луфтвафе е получило само три от общо поръчаните 53 А-400М. Според плановете на "Еърбъс" през тази година на клиентите трябва да бъдат доставени 20 А400М. Пукнатините, които обаче бяха открити в редукторите на двигателите и в центроплана на някои самолети, принудиха президента на "Еърбъс" Томас Андерс да заяви, че "той не може да потвърди", че графикът ще бъде спазен.
Проблемите с А-400М хвърлят сянка на съмнение върху възможностите на европейците да съставят сериозна конкуренция на САЩ в областта на военнотранспортната авиация.