Спрете Кунева!
/ брой: 121
Поредната порция красоти по новия училищен закон, който влиза в сила от 1 август, получихме вчера. Обучаването на циганетата вече ще се нарича иновация и една-две-три нови комисии и групи ще се създават в МОН да надничат зад чергилата в гетата, в амвона на религиите или в компютрите на математиците. Не минава ден, без МОН да пусне нов документ или вариант - за одобрение, за обсъждане, за сведение, за ориентиране. Работещите в системата на образованието му загубиха края кое е ново, кое се променя, кое откога е в сила, кого гонят в пенсия и кого не, кого преобразуват и оптимизират, за кого учебници правят, на кого плащат, на кого не... Чакат Сметната палата и Световната банка да им правят анализите и да им дават препоръките. В МОН никой нищо не анализира, нищо не изпробва - бух, цялата система в "реформата". Една "иновация" застъпва друга, такова нещо като оценка на въздействието на новите мерки изобщо не съществува.
Бързане, бързане, бързане, като че торнадо се вихри в образованието. Сега за два месеца смятат да изблъскат още 15 държавни стандарта, от които зависи всичко в училището, но които им бяха дадени за раздърпване, вместо да влязат в закона. И през ден Кунева рапортува в Брюксел: това свършихме, онова опекохме, трето приехме. А какво стои зад свършеното, опеченото и приетото няма никакво значение. Някои медии са се превърнали в правителствени НПО за пропагандиране на министерски идеи. Педагозите вече са вдигнали ръце и само викат: "Да правят каквото щат, пък да става каквото ще".
Навремето Кунева по същия начин закри "Козлодуй" - на юруш, без мисъл, без анализ, с рапортуване пред Брюксел. България загуби милиарди от спрените реактори и от износ на ток. Е, и? Сега ще закрием образованието - на юруш, без мисъл, с рапортуване пред Брюксел. Какво ще загуби България този път? Себе си.