29 Март 2024петък08:49 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Кабинетът отстъпи пред железничарите

Няма да има съкращения без съгласието на синдикатите, увериха управляващите

/ брой: 58

автор:Дума

visibility 633

След бурни преговори и заплаха от стачки основните искания на железничарите към правителството бяха удоволетворени. След първия едночасов предупредителен протест в четвъртък преговорите между синдикати и управляващи приключиха с консенсус късно вечерта. Президентът на КНСБ Пламен Димитров обяви, че по повечето теми са получили разбиране от държавата. Става въпрос за проблемите с работните места, социалните придобивки и модернизацията в железниците.
Подписаното споразумение гарантира, че съкращения без предварителни разговори със синдикатите няма да има. Договорено бе да не се правят съкращения и на експлоатационния персонал. Съкращенията в администрацията пък ще бъдат предмет на допълнителни преговори.
Обещано е през следващите 4 г. правителството да направи инвестиции за около 800-850 млн. евро в БДЖ и НКЖИ. Средствата ще дойдат от заем от 600 млн. лв. от Световната банка, от ОП "Транспорт" и други програми. Според текста на стачното споразумение НКЖИ ежегодно ще предоставя на синдикатите за обсъждане финансово-инвестиционна програма. В нея ще са включени разчети за "ефективност и оптимизиране на дейности", ще са записани и очакванията от персонала.     Ръководството на НКЖИ е обещало да води разговори и с пенсионните дружества за намиране на възможни решения чрез система за допълнително доброволно пенсионно осигуряване за "предсрочно пенсиониране". Имало и подготвен план за социална адаптация и обучение на персонала.
От транспортното министерство обещават подобряване на условията на труд и постигане на по-високо социално ниво на железничарската професия.
Стачната готовност се запазва, ако някой се опита да промени договореностите или да не ги изпълнява, предупредиха от Стачния комитет.

Чакат си ваучерите


Започва изплащането на забавените ваучери за всички служители в БДЖ, съобщи вчера вицепрезидентът на КНСБ и председател на стачния комитет Валентин Никифоров. Ваучерите за октомври и ноември 2010 г. ще бъдат изплатени с аванса за март. След това всеки месец заедно със заплатата си железничарите ще получават и забавените плащания за ваучери за 2 месеца, обясни той. Служителите в жп транспорта ще бъдат осигурени и с работно облекло. Срокът е 15 октомври 2011 г.


5700 души по-малко до 2014 г.


28 000-те работещи в железниците ще бъдат намалени с 5700 души до края на 2014 г. Това заяви часове след подписването на споразумението транспортният министър Александър Цветков. Средно на година БДЖ и НКЖИ ще намаляват с по 5% служителите си. Започвало се с пенсиониране и намаление на администрацията. Цветков пак реши да съобщи, че в понеделник идвали китайски производители, които да проучат възможността да правят вагони в България.

Петър Мутафчиев:
ГЕРБ си призна грешките


Добре е, че се е постигнало споразумение за работещите в железниците. 90% от исканията на синдикатите са приети и това е сериозен ангажимент, но и ясно признание за грешките, които това правителство допусна в управлението на железниците. Така коментира договореностите депутатът от Коалиция за България Петър Мутафчиев. По думите му почти цялата инвестиционна програма в БДЖ и в НКЖИ е блокирана. Програмата за дългосрочно развитие на железниците до 2017 г., разработена от БСП, също не се изпълнява от това правителство. Надявам се, че след това споразумение управляващите ще предложат конкретни действия и ясна програма за развитие на железницата в дългосрочен план, каза бившият транспортен министър.

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 302

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 320

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ