8 културни институции отново пред закриване
Рашидов обещава да им плати дълговете, но иска да му представят още този месец програми за финансово стабилизиране
/ брой: 34
С ловко приложение в постановление на МС "културният реформатор" Вежди Рашидов спуска завесите на драматичните театри в Благоевград и Смолян, драматично-кукления театър във Враца, театрално-музикалния център в Кърджали, музикално-драматичния във Велико Търново, операта в Стара Загора и двата национални културни института - Държавния музикален и балетен център в София и Държавния фолклорен ансамбъл "Филип Кутев", съобщава Фрог нюз.
"Най-хубавият театър, уважаеми колеги, е приемната сцена!" Тези думи изрича на 10 септември 2015 г. министърът на културата Вежди Рашидов пред парламентарната комисия по културата и медиите. И само половин година по-късно вече е готов с пилотния проект на тази своя идея. В подготвения от него текст на постановление на Министерския съвет, което е за утвърждаване на единни разходни стандарти за финансирането на държавните културни институти в областта на сценичните изкуства, министърът ловко промъква и едно приложение. В него са изброени осем държавни културни института, които са превишили плащанията над постъпленията си, реализирани в края на 2015 г. Великодушният културен "реформатор" предлага да им покрие задълженията от собствения си бюджет, а в замяна на това обещава на Министерския съвет, че още в двуседмичен срок от влизане в сила на постановлението културният "реформатор" ще утвърди програми за финансово стабилизиране на културните институти от "оня списък".
Ясно е, че с това постановление културният "реформатор" слага катинара на тези осем държавни културни института. И работещите в тях, вместо да се радват, че добрият министър им опрощава дълговете, които те и останалите театри натрупаха през тези години благодарение на въведените от него делегирани бюджети, нека знаят, че културният "реформатор" смята, че: "Най-хубавият театър, уважаеми колеги, е приемната сцена. Най-красивият театър! Шекспир го е измислил театър да се движи от град на град, да са различни, кумирите да са на обществото. Приемната сцена какво прави? Ще ви го обясня и това. Един директор, един осветител, един озвучител, сцената да се запази, общините да си обгрижват сградите", цитира изказването на Рашидов Фрог нюз.