26 Април 2024петък06:50 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

В БДЖ зрее напрежение

Проблемите са заради висящия все още план за стабилизиране на холдинга и ниските заплати на железничарите

/ брой: 230

автор:Дума

visibility 1029

В БДЖ зрее напрежение, стана ясно вчера на пресконференция в КТ "Подкрепа", организирана от Федерация "Транспортни работници" към синдиката. Причините са свързани с плана за стабилизиране на холдинга и заради работните заплати на железничарите. 30 млн. лв. допълнително трябва да се дават към субсидията в момента на БДЖ, за да може да стъпи на краката си и да изпълнява програмата си – да закупи нов подвижен състав и да тръгне нагоре, казаха от синдиката.
От "Подкрепа" настояха вчера Министерството на финансите да подкрепи Плана за стабилизиране на БДЖ 2015-2022 г. Инж. Марио Нинов, зам.-председател на Федерация "Транспортни работници" - КТ "Подкрепа", припомни, че миналата година имаше напрежение в железничарските среди заради намерението за спиране на влакове. Управляващите се отказаха впоследствие от това си намерение и беше написан План за стабилизиране на БДЖ 2015-2022 г. Всички парламентарно представени сили подкрепят това, но моментът, в който се стигна до осигуряване на финансовата подкрепа, за да може наистина това да се случи, стана ясно, че финансовият министър Горанов не го подкрепя, обявиха от синдиката.
В петък миналата седмица се предвиждаше на транспортна комисия в НС планът да бъде разгледан, но финансовият министър не дойде и заседанието не се проведе. По-късно Горанов, заяви че няма да одобри стратегията за оздравяване и развитие на железниците, защото се нуждае от стотици страници корекции, преди да получи подкрепа.
"Г-н финансовият министър независимо, че беше в сградата на парламента, си стоя долу в стаята на парламентарната група и не се качи на горния етаж, където беше заседанието на комисията по транспорт", каза Нинов.
От синдиката очакват Горанов да им отговори на въпроса: "Защо финансовото министерство не желае да подкрепи 7-годишния план за стабилизиране на БДЖ". Оттам обърнаха внимание на факта, че в момента се формира бюджетът за следващата година и ако се пропусне да се формира в него финансирането на този план, това означава, че нищо просто няма да излезе.
От КТ "Подкрепа" очакват и друго напрежение, отново свързано с финансирането на компанията. То се отнася до колективния трудов договор, в който има условия, че при повишаване на минималната работна заплата се вдигат заплатите със съответния процент. На 1 януари догодина минималната работна заплата ще стане 420 лв., а в момента в НКЖИ минималната заплата е 394 лв., а в БДЖ 400 лв. Това означава, че заплатите в двете кампании би трябвало да се вдигнат, каза Нинов. "Истината е такава, че в БДЖ и НКЖИ всеки ден напускат хора", каза синдикалистът.

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 306

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 333

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 299

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 393

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 324

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 339

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ