23 Април 2024вторник17:29 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Северният Детроит

/ брой: 25

автор:Петър Тодоров

visibility 2069

Южнокорейският автомобилен гигант Хюндай миналата есен откри свой завод в Санкт Петербург. В района вече действат предприятия на Дженеръл мотърс, Форд, Тойота и Нисан. На въпроса какво е привлекло корейския автомобилен бизнес край Нева вицепрезидентът на фирмата Сеунг Так Ким казва: "Първото условие е, че градът има пристанище, местните власти ни поддържат, предлага ни се добра инфраструктура и данъчни облекчения". Оборудваният с модерна технология завод на Хюндай е построен за две години и струва 500 милиона долара. Той произвежда новия модел Соларис, специално създаден за местния пазар. През тази година се очаква да бъдат произведени 105 хиляди коли, а през 2012-а - 150 хиляди. В околностите на Санкт Петербург втора година работи и завод на Нисан, който пък е инвестирал там 200 милиона долара.
"За да убедим чуждестранните автомобилни производители да дойдат и инвестират у нас, ние сме установили ясни правила. Административните процедури са опростени, бизнесът бива поддържан на всички етапи от производството до пласирането на продукцията, имаме добре подготвени кадри" - казва губенаторът на Санкт Петербург Валентина Матвиенко пред кореспондент на френския вестник "Les Echos". Според експерта от "Бостън кънсалтинг груп" Владислав Бутенко градът привлича чужденстранния капитал повече от Калужка област, където има заводи на Пежо и Фолксваген, и от Толиати - историческият център на руската автомобилна промишленост.
В Санкт Петербург, по мнението на западни мениджъри, има добър делови климат, много от жителите му говорят английски, а чужденците се чувстват добре. В града има и шведско предприятие Аутолив, производител на автомобилни атрибути и доставчик на Хюндай. По някаква случайност в деня на тържественото откриване на корейския завод канадският производител на резервни части "Магна" също откри в близост свой завод.
"Големият автомобилен план на Путин" е заглавието на обстоен репортаж в германския вестник "Ди велт". В него се подчертава, че Русия не желае повече да бъде зависима от вноса и че руският автомобилен пазар е постррадал много тежко от кризата - обемът на продажбите е съкратен наполовина. Но икономическото възстановяване в Русия е удивително бързо и надеждите на големите автоконцерни са се върнали. Миналата година Хюндай е увеличил продажбите си с 49 процента, Деу - със 17 процента. Днес всеки трети продаван в Русия автомобил е чуждестранно производство. Вносните нови возила се облагат с високи мита, стигащи до 30 процента от стойността им. Това се посреща критично дори в руските правителствени кръгове, но Владимир Путин не променя твърдата си линия - подчертава "Ди велт". Политиката му в това отношение се свежда до това Русия да бъде независима от вноса на автомобили, т. е. да си ги осигури сама и да направи това с помощта на чуждестранни концерни. По този начин вносните мита не само ще защитят местните производители, но и ще принудят чуждестранните компании да построят свои нови заводи в Русия. Този курс руското правителство провежда от 2005 г. и прави това с успех. Сега в Руската федерация действат заводи на Дженеръл мотърс, Форд, Фолксваген, БМВ, а също на Рено, Пежо и Ситроен, Нисан и Тойота.
След Китай и Индия Русия е пазар с голям потенциал. Днес на хиляда жители на федерацията се падат 240 коли. Руското правителство планира да доведе тези показатели до 360-380 коли на хиляда души. Не по-късно от 2015 г. Русия ще изпревари Германия и ще бъде най-големият автомобилен пазар в Европа - твърди  директорът по продажбите на концерна Ауди Петер Шварценбауер.

Великденската трапеза поскъпва

автор:Дума

visibility 290

/ брой: 77

Рязкото застудяване удари реколтата от череши

автор:Дума

visibility 317

/ брой: 77

Когато ни свърши руския петрол, бензинът поскъпва

автор:Дума

visibility 302

/ брой: 77

България в еврозоната - по-реалистично е през 2026 г.

автор:Дума

visibility 270

/ брой: 77

Агнешкото в Гърция 10 евро за килограм

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 77

Баските сепаратисти с исторически успех

автор:Дума

visibility 307

/ брой: 77

Иран запазва строгия контрол върху дрехите

автор:Дума

visibility 295

/ брой: 77

Извращения

автор:Александър Симов

visibility 310

/ брой: 77

Диверсификация

автор:Мая Йовановска

visibility 285

/ брой: 77

За 10-те постижения след Десети

visibility 279

/ брой: 77

НА ВТОРО ЧЕТЕНЕ И ГЛЕДАНЕ

автор:Лозан Такев

visibility 306

/ брой: 77

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ